vraag over DDR 2 Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDmans

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
hallo,

ik zag in een folder goedkoop MB RAM nou weet ik niet of die wel in mijn computer kunnen.
ik heb dit sandrageheugen.PNG.

en ik wil dit erbij zetten
1 GB DDR2 geheugen
CM2X1024-5400C4
675 MHz/ PC5400

ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven of deze er eventueel wel in kan of dat ik mijn oude kaartje er uit moet halen.

Zo te zien heb je in je PC nu PC4200 geheugen zitten, dus dat zou ik er dan ook bijplaatsen.

Ja kan misschien wel PC5300 er bij plaatsen als je moederbord dat ondersteund, maar het wordt dan toch teruggeklokt naar de snelheid van je bestaande geheugen.

waar kan ik zien of mijn pc 5400 ondersteunt?

In de handleiding van je moederbord of op de site van Asus

oke ik heb op die site gekeken maar word er niet veel wijzer van misschien dat iemand wat wijzer word door asus1.PNG of door asus.PNG].

tot nu toe is mijn dank al groot :thumb:

Welk type moederbord heb je precies?

Dat kun je ook in Sandra zien

Laatst bewerkt:
Heb je gelezen wat in het rapportje op de 4e regel staat met betrekking tot maximaal te installeren geheugen.................?

Heb je gelezen wat in het rapportje op de 4e regel staat met betrekking tot maximaal te installeren geheugen.................?

dat betekent dus dat ik niet 1.5 gb geheugen op mijn pc kan?

Tenzij Sandra het verkeerd heeft....................... idd. nee.

Inderdaad nog niet eens gezien en naar gekeken:thumb:

Maar is dat totaal of per slot?

ik denk dat het type P5RD2-VM is maar ik heb er voor de zekerheid nog een plaatje bij gedaan.

moederboardinfo.PNG

PC5300 is dus het maximale dat door je moederbord ondersteund wordt, maar om van die snelheid gebruik te maken geen langzamer gehuegen erbij plaatsen, want dan loopt alles op de laagste snelheid dus:

1x PC4200 max. 1Gb
of
1x PC5300 max 1Gb
of
2x PC4200 max. 2 x 1Gb
of
2x PC5300 max 2 x 1Gb

mijn dank is zeer groot!!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
(jammer dat ik geen kudo's kan geven)

nogmaals bedankt!!!:love:

Laatst bewerkt:
Status