• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over de als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginogcsbelgie

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
63
Hallo beste leden, ik heb een vraag over de =ALS functie in exell,
Is het mogelijk wanneer bv op blad1 in cel b1 de datum van vandaag wordt ingegeven dat dan in blad 2 in cel c1 de waarde wordt weergegeven van cel c1 van blad1

Alvast bedankt voor de kleine hulp
 
Ik heb het niet zo op het gebruik van het woord ‘bijvoorbeeld’. Niet bepaald wetenschappelijk, of eenduidig :). Want wat als iemand iets ánders invult? Of morgen een andere datum is, en de ingevulde dag dus niet meer de datum van vandaag laat zien? Wees eens wat duidelijker in wat je wilt.
 
als het een andere datum is dan vandaag moet er in die cel c1 op blad2 niets weergegeven worden.
hopelijk ben ik duidelijk genoeg
alvast bedankt
 
Code:
=IF(Sheet1!B1=TODAY();Sheet1!C1;"")
Dat betekent dus dat er slechts op 1 dag iets weergegeven wordt en alle!! andere dagen niets?
Zonder voorbeeldbestand vind ik dit uiterst vreemd.
 
Hartelijk dank popipipo dit werkt, nu heb ik de code nog wel een beetje aangepast maar zit ergens verkeerd denk ik want krijg een foutmelding.
De cellen C70 of C76 zullen nooit samen de datum vandaag bevatten.
Code:
=ALS(Exploitatiegegevens!C73=VANDAAG();Exploitatiegegevens!C70;"");ALS(Exploitatiegegevens!C76=VANDAAG();Exploitatiegegevens!C70;"")
 
Een voorbeeldbestandje zou wel helpen, nu is het gokken...

Zo wellicht?
Code:
=ALS(OF(Exploitatiegegevens!C73=VANDAAG();Exploitatiegegevens!C76=VANDAAG());Exploitatiegegevens!C70;;"")
 
het voordeel van een voorbeeldbestand is dat we dan kunnen zien waarover je praat.
 
Nog een vb (office 365)

Code:
=LET(x;Exploitatiegegevens!C70:C76;IF(OR(CHOOSEROWS(x;4;7)=TODAY());TAKE(x;1);""))
 
Laatst bewerkt:
Ik moest even zoeken naar de vertaling van de nieuwe Engelse functies voor Excel 365...

TAKE = NEMEN
DROP = WEGLATEN
CHOOSECOLS = KIES.KOLOMMEN
CHOOSEROWS = KIES.RIJEN
 
Heb het in een voorbeeld geplaatst wat ik heb gedaan, ben juist aan het leren met =als functie en aan het uitproberen dus hopelijk beetje begrip hier.
Alvast bedankt voor de hulp
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
zoek je zoiets?
ps .gebruik geen samengevoegde cellen in een werkblad, dat is enkel nuttig om een kleurboek te maken.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (84).xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 14
Bedankt Emields maar heb het al zelf uitgezocht en op een andere maniier opgelost gekregen en dit blijkt ook te doen wat ik nodig heb.
Iedereen toch bedankt voor de steun
Code:
=ALS.VOORWAARDEN(Blad1!$C$73=VANDAAG();"Beginstand";ISLEEG(Blad1!$C$73);"";Blad1!$C$76=VANDAAG();"Eindstand";ISLEEG(Blad1!$C$76);"";ONWAAR;"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan