vraag over de HP pavilion zd8045ea

Status
Niet open voor verdere reacties.
LGA775 is de socket 775 en de socket T, zoals chico79 al zegt.
ik heb alleen geen zin om constant alles erbij te typen ;)

Is er nog een gewone 775 dan?
Op de Wikipedia link die je net hebt gegeven worden 3 namen genoemd voor deze socket: Socket 775, LGA775 en Socket T.
Het gaat hier dus om één en dezelfde socket voor zover ik wijs kan worden uit dit artikel.

Er wordt alleen gezegd dat er eigenlijk geen sprake is van een socket omdat er 775 pinnen op het moederbord zitten, in plaats van een 'gat' waar de CPU in past. Daarom noemen ze het een LGA, Land Grid Array.
Daarnaast noemen ze het een Socket T omdat Intel de laatste jaren steeds meer sockets een letter als codering heeft gegeven, denk maar aan de Socket M en Socket P...

@ronald89:
dankje voor het opzoeken:thumb:
http://tweakers.net/pricewatch/166251/intel-core-2-duo-e4600.html :cool:

http://www.obcs.nl/go.php?utm_sourc...en&search=BX80557E4600&art=Intel BX80557E4600 het liefst wil ik hier bestellen, deze leverancier zit in Bodegraven en daar woon ik zelf ook. welke van de 4 kan ik het beste nemen?

@chico79:
zit er verschil tussen 775 en 775LGA dan?

Trouwens, ik zal ook nog even kijken hoe warm deze processor word;) dan weten we meteen ook waar we op moeten letten.

ik heb even wat aanpassingen in dit bericht gedaan jongens

Is er nog een gewone 775 dan?
Op de Wikipedia link die je net hebt gegeven worden 3 namen genoemd voor deze socket: Socket 775, LGA775 en Socket T.
Het gaat hier dus om één en dezelfde socket voor zover ik wijs kan worden uit dit artikel.

Er wordt alleen gezegd dat er eigenlijk geen sprake is van een socket omdat er 775 pinnen op het moederbord zitten, in plaats van een 'gat' waar de CPU in past. Daarom noemen ze het een LGA, Land Grid Array.
Daarnaast noemen ze het een Socket T omdat Intel de laatste jaren steeds meer sockets een letter als codering heeft gegeven, denk maar aan de Socket M en Socket P...

Dat klopt, ik had het verkeerd gelezen!:o
De koeling is wel van belang bij een zwaarder processor, maar daar was je al mee bezig dus heb ik niets gezegt:thumb:

Haha okay :thumb:
Ik dacht al, ik had nog nooit gehoord van een socket 775 en hou me er toch wel vrij vaak mee bezig :p

ik heb even wat aanpassingen in dit bericht gedaan jongens

Dank voor het bericht.
Misschien krijg je een tweetal opties als je deze cpu bestelt: boxed en tray.
Tray is alleen de CPU zelf zonder fancy doosje en handleidinkjes enzo.
Boxed is de CPU met standaard ventilator, handleidinkjes, beschrijvingen enzovoort in een leuk blauw Intel doosje.

Handigste lijkt mij om de tray versie te nemen, de ventilator gaat er toch niet op passen.
Volgens mij scheelt het wel in prijs.

Qua specificaties (socket, bussnelheid) moet je laptop deze kunnen hebben.
Qua temperaturen kan ik je niks zeggen, ik gebruik zelf AMD en heb geen ervaring met Intel Core 2 Duo's. Zeker niet hoe de temperaturen zich ontwikkelen in een laptop.
Ik ga trouwens wel switchen van processor merk als deze pc's het begeven hoor :p

Dus het blijft voor mij ook een gok, ik zou het nog maar even navragen bij je oude stageplek voordat je iets gaat kopen...

Laatst bewerkt:
Dan moet het wel gaan denk ik.
Dat zijn echt de maximale temperaturen.

Wat ik zou doen is iets processor intensiefs (videobestanden converteren, flink gamen, photoshoppen enzo) en dan je temperatuurtjes in de gaten houden. Zowel bij deze als bij de E4600 als je hem koopt.
Als ie boven de 65 komt moet je je toch een beetje zorgen gaan maken.

al is er nog een ding waar ik over in zit...
mn oude processor gebruikte 84 watt en de nieuwe 65watt kan dat gewoon

Jahoor dat is alleen maar mooi.
Minder stroomverbruik betekent niets voor je moederbord, alleen dat je accu wat langer meegaat :cool:

die moest zoizo vervangen worden;) deze laptop heb ik "gereanimeerd". hij heeft zo lang stil gestaan omdattie gecrashed was dat de accu volledig leeg is en ook niet meer oplaad;)
maar ik ben blij dat dat spaart:)

Laatst bewerkt:
Hehehe dan heeft ie inderdaad wel heel lang stilgestaan.
Succes!

Als er vragen zijn hoor ik het wel van je.

misschien off topic mr ik heb nog een andere vraag over m'n laptop waar ik het antwoord niet op kan vinden. heeft dit type laptop ook een Externe uitbreidings mogelijk voor de video kaart, want sommige pavilion modellen hebben dat volgensmy wel

misschien off topic mr ik heb nog een andere vraag over m'n laptop waar ik het antwoord niet op kan vinden. heeft dit type laptop ook een Externe uitbreidings mogelijk voor de video kaart, want sommige pavilion modellen hebben dat volgensmy wel

Hoe bedoel je precies?
Dat je een nieuwe videokaart in je laptop plaatst?

zoiets, wat is de maximale grote die ik dan kan toevoegen?aan video kaarten?
nou ja .... laat ook maar XD ik kan beter voor een nieuwe pc gaan sparen;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan