vraag over de ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderwave4

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
OCZ OCZSSD2-2AGTE60G

ik zag deze ssd op alternate staan en het leek me wel een leuke toevoeging op mijn pc voor windows 7 en games

mijn vraag aan jullie is is dit een goed gekozen schijf of zeggen jullie je kunt beter een andere kopen ik zou graag jullie mening willen weten

ook zou ik graag willen weten hoe de schijf dan het beste ingedeeld kan worden 40 20 bijvoorbeeld 20 voor games 40 windows

link naar de schijf

http://www.alternate.nl/html/produc...ZSSD2-2AGTE60G/430539/?tab=3&page=1#tabberBox

alvast bedankt voor de hulp

De indeling ligt aan de Windows die je gebruikt, de games die je speelt. Persoonlijk zou ik'm niet eens opdelen, 60gb is tenslotte niet veel en bijna niet de moeite om op te delen.
De tijdwinst die je haalt in spellen is het sneller laden van een map. Ik heb er een in een laptop en het gaat gewoon razendsnel ten opzichte van mn pc.

OCZ is naar verluidt een goed merk wat betreft SSD schijven, de eerste SSD's hadden nogal wat issues met controllers maar dat is blijkbaar over.

je hebt er niet heel veel extra aan voor spellen. hij laadt ze wat sneller:) maar voor games kan je net zo goed een gewone schijf kopen meer gb voor lagere prijs.
ik bedoel trouwens niet dat je hem niet moet kopen. hij is wel heel handig voor windows.

Laatst bewerkt:
Een SSD is een hele grote memory stick met dus alleen chips als opslag medium. Grote voordeel is de snelheid en het feit dat er geen draaiende delen meer zijn. De kans op een crash is aanzienlijk verkleind.
Nadeel is de prijs per byte

Ron

SSD is ook niet zo schokgevoelig, de disk kan zeker veel meer hebben dan een normale harddisk.

Ziet er mooi uit maar zijn wel nog ongelooflijk duur zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan