Vraag over delen/cloud/vpn/oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

ik ben sinds enige tijd bezig met het instellen van mijn NAS (DS 212J)
Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat ik eigenlijk wil;

Lokatie A:
1x NAS ds212J
2x PC
1x Laptop
5x mobiele telefoon

Lokatie B:
1x NAS ds212J
2x Laptop
2x Tablet
5x Mobiele telefoon

Lokatie C:
1x NAS ds212+
1x PC
1x Laptop
1x Tablet
2x Telefoon

Nu wil ik via internet de NAS van Lokatie A benaderen, als dan alle PC's aanstaan (wat vaak het geval is) wil ik de bestanden zien die op die PC's staan (volgens mij een soort Remote Access?)

Ook moet Lokatie A alles wat in dat netwerk zit aan PC's backuppen naar 1x nas lokatie A en 1x naar lokatie B.

en als laatst moeten lokatie B en C een backup (van alleen de NAS) naar lokatie A sturen. Alle apparaten moeten ook met de NAS van elke lokatie kunnen verbinden.

mijn vragen;

Kan dit überhaupt wel?
zo ja, Hoe, kan iemand mij een simpele uitleg hiervan doen toekomen?

heey Stevesh,

wat jij wilt doen gaat je een hele hoop band breedte kosten en een hele hoop werk om in te stellen.
wat heb je nodig voor de nas verbindingen:
je hebt routes nodig tussen de routers oftewel een vpn verbinding. ik weet niet welke routers je hebt en of het wel is toegestaan zelf lijntjes (ook al zijn ze virtueel) aan te leggen tussen verschillende locaties, volgens mij moet je dit bij de gemeente aanvragen.

ten 2de het back-uppen van de pc's naar de nas is geen enkel probleem mijn advies is wel dat je dit savonds laat lopen. wat je kunt doe is een geplande taak maken met een scriptje wat alle bestanden van de pc's back-upt naar een mapje op de nas.
vervolgens zou je kunnen instellen dat de nas'en zich met elkaar spiegelen (ik weet helaas niet of dit mogelijk is)

en als het goed is kunnen alle apparaten met de nas communiceren. dit doormiddel van de web interface van de nas.

als je hier zelf geen verstand van hebt raad ik je aan een bedrijf/professional naar te kijken.

wat je wilt is mogelijk maar kort door de bocht niet simpel. je zult kennis nodig hebben van:

1. sub-sub netten
2. scripts
3. routing

en nog een paas zaken verder kan ik je helaas ook niet opweg helpen.

Groet,

Leroy Hermans

Leroy,

Thnx voor je response!

het is dus niet mogelijk om de PC's op lokatie A aan de nas van lokatie A te koppelen?
Als ik namelijk naar "File Station" ga zie ik al wel mijn eigen laptop, maar als dus de andere 2 PC's erbij komen te staan, door dat deze op de een of andere manier verbonden zijn, dan zou dat al heel mooi zijn.

weet je of dit mogelijk is?

alvast heel erg bedankt!:thumb:

stevesh,

dit is mogelijk maak een share aan op je NAS, en voeg deze share toe op de 2 Pc's dan kun je hier bestanden op zetten en kun je deze vanaf alle locaties openen.
je kunt ook rechten en dergerlijke aan passen wie wat wel mag en wie niet enz, TIP: lees de handleidingen eens goed door kijk eens naar technische revieuws en dergerlijke over je product en ben vooral niet bang om dingen te proberen. maak een test omgeving en test zo leer je het het beste!

Groet,

Leroy Hermans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan