Vraag over Dj Console + Microfoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thehardmast3r

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo,

Ik doe graag dingen met muziek. (Producer dus)

En ik heb een vraag,

ik heb hier thuis een microfoon liggen ;

[smallIMG]http://garlandsaudio.co.uk/sales/images/173482_CO1.jpg[/smallIMG]

Alleen de oude versie daarvan.

En ik heb de Dj console MK2.

En wat ik wil is via de microfoon praten en opnemen op me pc, ik kan praten maar dan gaat het niet via de pc, gaat het direct naar de Versterker?

Kan ik instellen op een of andere manier dat ik via de dj console naar de pc gaat zodat ik het op kan nemen?

Laatst bewerkt door een moderator:
is dit de voorkant van de dj console ?

Bijlagen

• hercules-dj-console-mk2[1].jpg
    hercules-dj-console-mk2[1].jpg
    98,2 KB · Weergaven: 49
Bij het zelfde, maar wel de zelfde input's etc, deze is het ;

hercules-dj-console-mk2.jpg

oke, ik heb even de nodige kabels bij elkaar gezocht maar ik heb nog een vraag, is de microfoon male of female, ( pennenetjes of gaatjes ) aan de onderkant

ik heb weet niet welke kabletjes je al heb maar zo zou het moeten gaan (foto) en dan in het blauwe gaatje in de achtekant van je pc, je moet wel nog even een geluids-opneem programma hebben

Bijlagen

• dj.jpg
    dj.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 46
Hey, het word me duidelijk..

Ik heb de kabel van pc naar de mk2 in de groene, dus de uitgang dus, als ik die in de blauwe doe, is het een input en werkt de microfoon?

nou begin ik te twijfelen of hij in blauw of in oranje moet, wacht even ik kijk even op google. :D

Ik VERMOED, ik weet het dus niet zeker, dat je als je zonder dj paneel ertussen heb je hem in oranje moet doen, en met paneel in blauw maar ik zoek even verder want straks is je geluids kaart stuk...

sorry ik zie het echt niet staan,

ik weet niet om hij in oranje of blauw moet en of de dj console erbij tussen moet, zelf hou ik het op blauw want ik heb dit ook een keer op mijn school gedaan , pc mee enzo en we deden hem in de blauwe ingang er zat wel een mengpaneel tussen maarja.

ik weet het dus echt niet.... en als je erachter bent welke je moet hebben dan kun je met http://audacity.nl-2010.com/nl/
openemen , tenzei je iets beteres zelf hebt natuurlijk,

Tom.

audiacity heb ik al ja,

maar dan zit ik nog met me probleem..

mijn pc zend geluid naar de dj console, de dj console naar me versteker en me versterker naar me boxen, erg logisch

maar als ik de kabel van de dj console naar de input doe, werkt me dj console dan nog wel voor het mixen?

bedoel je als je een kabel in groen naar de dj console doet en dan een terug in oranje/blauw ?

antwoord, Ja :D

en dan moet ik de kabel van de versterker achter in de pc doen, groen dus? als ik het goed begrijp.

dat is goed dat ik hier nu achter kom want ik zat altijd met dit probleem at de dj console aan moet staat om muziek te krijgen, ik ga het meteen proberen en kijken.. vertel je zo hoe t zit..

Oke ik heb gekeken, ik heb 3 keuzes,

Groen - Output, daar moet zeker de dj console niet in.
Roze - Microfoon ingang, Lijkt me niet slim.
Blauw- Geen idee waar die voor is, maar wat ik uit jou verhaal haal is dat die daar in moet.

Btw er gaan ook nog een USB kabel van me console naar pc he? Of heeft dat hier niks mee te maken?

en usb is voor de stroom van de console maar ik weet echt niet om hij in roze of blauw moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan