Vraag over draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuuu

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2011
Hallo iedereen,

Momenteel beschik ik over internet via kabel. Draadloos internet zou bij mij thuis echter handig zijn. Nu botste ik op een site waar ik een draadloze router zag staan. Ik heb echter niet zo veel verstand van dit soort zaken en daarom wend ik mij tot dit forum.

Is het mogelijk om zo'n draadloze router op te stellen in mijn geval? Of moet daarvoor eerst de internetprovider aangesproken worden?

Alvast bedankt voor de hulp.

Hmmm. Misschien wel maar, wij kennen "jouw geval" niet! In theorie kun je altijd een draadloos internet (erbij) inrichten, alleen ligt het er maar net aan wat je wil. Hoe is jouw situatie nu precies? Wat wil je?

Jouw internet provider levert alleen een internet verbinding, meestal via een modem voor je telefoon of kabel aansluiting. HOE je die verbinding in jouw huis gebruikt - bedraad of via wifi - is helemaal aan jou...

Laatst bewerkt:
De verbinding hier is via modem - kabelaansluiting. De computers worden momenteel van internet voorzien via een kabelaansluiting. Dus concreet: van de modem gaat er een internetkabel naar de router, van daaruit zijn er verschillende kabelaansluitingen voor computers.

Wat ik mij dan afvraag is of ik bv. een router kan aansluiten die de mogelijkheid biedt voor draadloos internet?

Je kan hem achter je bestaande router hangen, maar nog makkelijker is de huidige te vervangen voor 1 met wirelezz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan