Vraag over draadloze netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over een wifi netwerk op de camping.
Mijn ouders hebben een ADSL verbinding van KPN, er is geen kabel (ziggo) en geen standaard wifi op de camping.

Ze hebben een paar jaar geleden een versterker gekocht van Ubiquiti (deze zit vast aan een mast een meter of 4 boven de grond), deze versterkt hun wifi, zodat wij via een simpele (action) versterker in het stopcontact, hun wifi kunnen gebruiken. (wij zitten met de caravan 50 meter verder.
Dit werkt, maar niet heel snel. Vandaar hebben ze een nieuwe erbij gekocht in de winter (Engenius ENH220EXT). Deze hebben ze ook aan een mast gezet (4 meter)

We zien bij ons in de caravan daardoor veel meer netwerken, waaronder deze Engenius ENH220EXT. Maar toch konden we niet op het internet komen. Ook kon ik de engenius niet vinden als ik inlog in mijn Action versterker in het stopcontact.

Vervolgens hebben we de mast met de engenius bij mij in de tuin gezet, waardoor ik met mijn Iphone, Ipad en laptop veel meer netwerken zie. Alleen het wifi netwerk van mijn ouders (KPN) zie ik niet. Ik zie zelfs netwerken van een paar 100 meter verder, zelf een printer uit het dorp. Als ik opnieuw scan komt ie er af en toe bij te staan, maar als ik dan vervolgens daarop in log, dan staat er failed to join en vervolgens verdwijnt ie weer.
Wel zie ik de andere versterker van mijn ouders staan (Ubiquiti) Daar kan ik dan wel op inloggen, maar dan is het nog steeds niet echt snel.

Heeft er iemand een idee? Het is een beetje een verwarrend lang verhaal, dus als je vragen hebt beantwoord ik die graag.

Alvast bedankt,

Gr, Jan

Ik probeer hem dus te verbinden met het netwerk van KPN, maar hij ziet hem in eerste instantie niet. Als ik dan repeat scan doe dan vind ie hem wel maar staat er uiteindelijk failed to join. Als ik hem met de versterker van ubiquiti verbind dan doet ie het wel maar heel langzaam.

dus als ik het goed begrijp heb je de ingenius versterker draadloos verbonden met de ubiquiti versterker en de ubiquiti versterker is draadloos verbonden met het wifi-modem?

Nee de Ubiquiti is verbonden met het draadloos netwerk en nu probeer ik de Engenius ook met datzelfde netwerk te verbinden.
Ik denk dat dat dus niet kan, 2 versterkers met hetzelfde draadloos netwerk verbinden.

Als ik de engenius verbind met de ubiquiti lukt het wel, maar is het heel traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan