• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Hallo iedereen,

Ik zit al een hele tijd te klooien maar kom er maar niet uit.
Ik heb een enorm groot veld met inputgegevens waarvan ik draaitabellen maak. Nu wil ik slecht van een bepaalde selectie draaitabellen maken maar dit krijg ik alleen van de top10 voor elkaar. Dit via draaitabelwizard en dan bij stap 3 van 3 indeling en dan bij het veld in rij dubbel klikken en vervolgens voor geavanceerd kiezen. maar nu wil ik dus een andere selectie maken bijvoorbeeld van alle leveranciers die uit amsterdam komen.
Volgens mij moet ik dan velden in het vak "pagina" kunnen slepen maar ik zou niet weten hoe.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Frank

Welke versie van Excel gebruik je.
Is het mogelijk een klein deel van je bestand, bv 20 rijen hier te uploaden, dat 'praat' wat makelijker.
Of gaat het om vertrouwelijke data?
N.b. als je een upload doet moet je, je xls eerst even zippen en dan pas uploaden, xls is niet toegestaan.

excelbestand toegevoegd

Ik heb een gedeelte van het bestand toegevoegd. Ik wil van verschillende stations dus een draaitabellen maken waarvan de input van de draaitabellen afhankelijk is van eerder gemaakte keuzes. In het blad draaitabellen zie je dus draaitabellen van alle stations en daarnaast wil ik ze van bijvoorbeeld alleen station 12, of van de stations met de hoogste en de laagste omzet. Nu heb ik alleen een selectie weten in te voegen van de 10 stations met de grootste afzet brandstof.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Groeten Frank

PS de cijfers zijn aangepast en ik gebruik Excel 2003.

Bijlagen

Klik op Pijltje naast station.
Plaats het vinkenje bij Alles weergeven (als het er nog niet staat), haal het vervolgens weg en selecteer het station wat je wilt zien.

Nummer van top station kun je vinden met de formule:
=VERGELIJKEN(GROOTSTE('data client'!I2:I21;1);'data client'!I2:I21;0)
en met het minste aantal liters;
=VERGELIJKEN(KLEINSTE('data client'!I2:I21;1);'data client'!I2:I21;0)

Grootste zoek het grootste getal op in de tabel, met vergelijken wordt vervolgens de x-te rij (binnen het data gebied) gevonden.
Kijk voor de preciese werking van Grootste en Vergelijken bij de helpfunctie van Excel.

Laatst bewerkt:
Oké dat is duidelijk en eigenlijk heel logisch, bedankt voor zover!

Maar nu zou ik eigenlijk daarboven een keuze willen kunnen maken aan de hand waarvan die draaitabel automatisch wordt opgemaakt. Dus dat ik boven in een gevalideerde cel bijvoorbeeld voor station 12 kies en dat excel dan automatisch de draaitabel van station 12 aanmaakt. En zou dit ook van meerdere stations kunnen dat ik kies voor 12 t/m 14? En dat deze dan dus automatisch aangemaakt worden?

Groeten Frank

Dacht al dat die vraag zou komen, heb ook al e.a. geprobeerd, echter nog geen werkend antwoord voor je.
Ik zoek nog (even) verder...

Het is me gelukt.

Na lang puzzelen ben ik eruit gekomen:thumb:
Ik heb als voorbeeld een regio en supervisor per station aangemaakt en die in een cel boven de draaitabel via valideren in de draaitabel betrokken.
Je kunt dus voor een regio of supervisor kiezen, of een kombinatie en aan de hand daarvan wordt een draaitabel gemaakt.
Dit heb ik gedaan door de kolommen regio en supervisor toe te voegen aan de draaitabel op het onderdeel "pagina". Kijk maar naar de instelling van de draaitabelwizzard.

In iedergeval bedankt voor de moeite en het advies over het wel of niet aanvinken van stations. Hierdoor dacht ik in eerste instantie dat ie niet werkte omdat deze selectie nog aanstond :o

Groeten Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan