Vraag over drivers, NVIDIA

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
98
Hallo,

Ik heb laatst mijn drivers geüpdatet en nu heeft mijn computer opstartproblemen. Het probleem bevind zich nadat ik 'Welkom' zie (dat blauwe scherm met 'welkom' in witte letters). Dan gaat het scherm weg en krijg ik een zwart scherm (normaal hoor ik dan mijn bureaublad te zien en is mijn computer opgestart). In dat zwarte scherm zie ik wel mijn muis (ik kan de muis ook bewegen). Maar dan kan het soms wel een paar minuten duren voordat het zwarte scherm weg is en ik eindelijk mijn bureaublad zie. Soms schakel ik de computer uit via de aan knop en start ik hem weer opnieuw op omdat het veel te lang duurt. Dit is dus het probleem dat ik nu heb. Heb ik soms de verkeerde drivers geïnstalleerd? Het lijkt of mijn computer ook een beetje trager is geworden.

computer informatie:

Model: Asus notebook K61IC/K70IC series
processor: Intel(R) Core(TM)2 Dou CPU T6600 @ 2.20GHz 2.20GHz

Ik heb dingen van NVIDIA erop gezet maar ik weet niet of ik dit correct heb geïnstalleerd. Ik heb dit gedaan met het programmaatje DriverEasy die de juiste drivers op mijn computer update maar ik weet niet of dat programmaatje het wel goed heeft gedaan.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt
 
Hoi,
Probeer dit eens:

1. Start je PC op, wacht gewoon even todat je bureaublad word weergegeven.

2. Start je InternetBrowser op , en ga naar deze link: http://www.geforce.co.uk/drivers

3. Klik op AUTO-DETECT YOUR GPU

4. Als er word gevraagd om JAVA te installeren, doe dat dan.
Als er om toestemming word gevraagt om JAVA te gebruiken, geef dan toestemming.

5. Als het goed is vind NVIDIA de juiste drivers voor je videokaart.

Veel Succes! :thumb:
 
Doe een driver rollback via apparaatbeheer, upgraden van drivers ontgaat mij volledig als alles goed draait, nieuwe drivers voegen niets toe, behalve deze ellende dan als je de verkeerde gebruikt.
 
Ik sluit mij bij Lange Pier aan, het nut van updaten zonder dat er iets niet goed werkt is ook mij altijd ontgaan !!
 
In sommige situaties bieden nieuwe grafische drijvers juist de mogelijkheid om meer uit je gpu te halen, maar is veel gevallen zoals met budget videokaarten of in laptop kun je je drivers beter houden wanneer ze goed werken.
 
http://www.geforce.co.uk/drivers heeft niet geholpen. Een driverrollback lukt bij mij ook al niet. Zijn er nog andere opties? Het begint nu alleen maar erger te worden. Ik moest mijn computer net voor de 4e keer opnieuw opstarten.
 
Dat opnieuw opstarten bij een systeemfout uitschakelen in systeembeheer of via F8 als je opstart, krijg je een BSOD met een foutcode en het bestand wat het probleem veroorzaakt.
Via die F8 naar veilige modus gaan en via uitvoeren/zoeken en evenvwr in de logboeken kijken bij systeem kan ook.

http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/K61IC/#download
Haal hier die driver op, die werkte immers, toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan