• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over dubbele waarden in Voorwaardelijke Opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het voorbeeldbestand wordt automatisch uit kolom A gefilterd of er bepaalde fruitsoorten in de beschrijving voorkomen en wordt teruggegeven wat de omzet van die fruitsoort is. De fruitsoorten worden vermeld in C3:G3. Nu worden er soms fouten gemaakt en worden in kolom A meerdere fruitsoorten tegelijk genoemd (zoals in A5 en A7). Daarom heb ik Voorwaardelijke Opmaak gebruikt van dubbele waarden, die de "dubbele cellen" lichtrood kleurt (zoals C5 - D5 en E7 - F7). Maar nu worden ook alle "lege" cellen meegenomen als cellen met dubbele waarden en dat wil ik niet (bijv. D4 - G4). Hoe kan ik zorgen dat die lege cellen niet in deze Voorwaardelijke Opmaak worden meegenomen?

Bijlagen

Heb je wel het goede voorbeeldbestandje geüpload?

Er staat bijv. niets in A6 en A7, en er zit ook geen VO in.

VO op basis van formule instellen voor bereik C4:G10 met als voorwaarde:
Code:
=EN(C4<>"";AANTAL.ALS($C$4:$G$10;C4)>1)

Hallo AlexCEL, heel veel dank. Perfect antwoord op mijn vraag, maar ik zie bij nader inzien dat ik zelf toch mijn vraag niet helemaal goed heb geformuleerd. Ik wil nl. alleen dubbele waarden zichtbaar maken in 1 en dezelfde rij. Dubbele waarden in verschillende rijen moeten niet rood gekleurd worden. Dat is me nu pas duidelijk geworden. In het nieuwe voorbeeldbestand moeten C8 en G9 dus niet rood gekleurd worden. Is dat ook te realiseren?

Bijlagen

Even de VO formule aanpassen. Kan niet zo heel moeilijk zijn toch?

Nee, niet heel moeilijk...
Code:
=EN(C4<>"";AANTAL.ALS($C4:$G10;C4)>1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan