Vraag over dvd's branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCBadBoy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo,

Ik heb laatst een video gebrand op een dvd.
Het probleem is dat hij ze op heel veel dvd spelers niet afspeelt.

Ik heb hem gebrand met Magix Video Deluxe 2008.

Ik heb Windows Vista.
Acer Aspire 9300.

Waar ligt het aan?

Aan de dvd's ??

Ik heb gebruikt:
Philip DVD RW 4.7 GB 120 MIN 1-4x Speed.

Bedankt alvast!
Ik hoop zo snel mogelijk een reactie.

Waar ligt het aan ?
Aan de dvd's of aan me computer?

Hoi,

Ik weet niet of dat nog zo is maar in het verleden wil het nog weleens aan + of - dvd's leggen.

Dus als je nu - hebt geprobeerd probeer het dan eens met + dvd.

Modag

Hoi,

Probeer dan eens een - dvd maar speelt hij in geen enkele af.

Modag

Nee, volgens mij ligt het aan het programma. Kan je niet eens beter nero proberen. Het gaat er volgens mij om welke videoformat je in het brandprogramma gebruikt. Weet niet precies, kan ik wel uitzoeken, maar weet wel dat bij nero hij erom vraagt om zeker te weten tebranden omdat er niet op elke dvdstation kan worden afgespeeld...

Wat bedoel je met verschillende dvd spelers? zijn dat spelers op een computer of losse spelers aangesloten op de tv.
Op een computer zouden ze het moeten doen.
Op een losse speler ligt het er aan of die speler wel dvd-rw ondersteund omdat een dvd-rw niet word afgesloten

Wat bedoel je met verschillende dvd spelers? zijn dat spelers op een computer of losse spelers aangesloten op de tv.
Op een computer zouden ze het moeten doen.
Op een losse speler ligt het er aan of die speler wel dvd-rw ondersteund omdat een dvd-rw niet word afgesloten

Het gaat om dvd spelers.
Ik heb een mooie video gemaakt en gebrand, maar bij familie leden pakt hij hem niet .. :evil:

Wat kan ik hier tegen doen?

Nee, volgens mij ligt het aan het programma. Kan je niet eens beter nero proberen. Het gaat er volgens mij om welke videoformat je in het brandprogramma gebruikt. Weet niet precies, kan ik wel uitzoeken, maar weet wel dat bij nero hij erom vraagt om zeker te weten tebranden omdat er niet op elke dvdstation kan worden afgespeeld...

Het gaat om dvd spelers.
Ik heb een mooie video gemaakt en gebrand, maar bij familie leden pakt hij hem niet .. :evil:

Hoi,

Probeer dan eens een - dvd maar speelt hij in geen enkele af.

Modag

Het gaat om dvd spelers.

Nu geef je 3 antwoorden over wat voor een speler is en vraagt dan 3 keer hetzelfde...
Heb je al het bovenste eigenlijk wel gelezen?? er staan een aantal oplossingen dan wel oorzaken waarom die andere spelers het niet kunnen lezen/spelen.

Ik zeg dat het om het branden gaat...Jij zegt dat het aan je dvdspeler ligt...waar gaan we heen?

Ik zou zelf een film op een DVD- (min) schijf branden. Zeker als deze moet worden afgespeeld in een oudere DVD-speler. Ondanks alles wat er vaak geroepen wordt is DVD - het meest compatibel met losse spelers. Geloof me als ik zeg dat ik hierin de nodige ervaringen heb opgedaan.

Nu naar jouw probleem; heb je de instellingen goed staan in Video deluxe toen je ging branden. De encoder staat (als je er niets aan hebt gedaan op 6220) maar dat is erg laag en adviseer hem om op 8500 te zetten. Dat is 8.5 Mbit/sec en geeft een goede kwaliteit. Niet hoger zetten omdat je dan OOK de kans loopt dat hij niet goed is af te spelen.

Alvast succes en we lezen je bevindingen wel. Magix is in het branden altijd een betrouwbaar product geweest, maar als je op hetzelfde systeem ook Nero hebt staan, zou ik beginnen om dat er even af te halen. Die twee merken liggen elkaar niet zo en tijdens de installatie van Video deluxe krijg je ook hun brandprogramma Goya waar je prima mee kan branden....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan