• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vraag over een automatisch kleur bij verstijken tijdsbestek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocado

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Berichten
5
Beste leden,

ik ben bezig met een excel bestand waarin ik aan geef wanneer een collega een toets heeft gehaald bijv:

personeels nr: 00000 naam pietje snoep eten behaald op 21-9-2015

die datum heeft een geldigheid van 3 jaar.

is er een formule ( som ) die ik los kan laten dat hij automatisch de de data rood kleurt als de 3 jaar verstreken zijn?

wij hebben namelijk veel collega's en om dat dan elke keer handmatig te doen is natuurlijk tijdrovend..

graag hoor ik of dit kan en hoe ik dat zou kunnen doen , of waar ik het kan vinden.

Alvast mijn vriendelijke dank
 
Rocado,

Je kunt hiervoor Voorwaardelijke Opmaak gebruiken.

Gebruik de formule
Code:
=$C3+1095<VANDAAG()
en kies je kleur voor de achtergrond en de tekst.
Geef ook het bereik aan.

Gemakshalve ga ik er even vanuit dat een jaar 365 dagen heeft (x 3 = 1095) en dat de datum in cel C3 staat.
Als het nauwkeuriger moet dan laat het even weten of doe het bestand er (geanonimiseerd) als bijlage bij.

Rob
 
helemaal top..... dit is precies wat ik bedoel... ;) mag ik je alleen vragen wat je precies waar hebt ingevuld? want ik kan nergens de formule vinden
 
Naamgenoot :)

Ga op een gekleurde datum staan.
Ga naar Voorwaardelijke Opmaak.
Kijk onder regels beheren.
Daar staat de formule en de rest van de opmaak en het bereik.

Rob
 
btw (by the way)

Vergeet niet de vraag als opgelost te markeren.

Rob ;)
 
3 jaar vooruit is:
=zelfde.dag(c3;36)

36 staat voor maanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan