vraag over een camcorder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide zijn zeer correct als video camera.... maar als fototoestel? Ja, je kunt er foto's [lees "plaatjes"] mee maken...... Maar misschien mag ik je het volgende voorleggen om over na te denken..... : de oudere digitale fototoestellen hadden 3,5 megapixel [oftewel 3.500.000 pixels], de modernere 5 tot 6 megapixel, de nieuwste Sony's, etc. 10 [!] megapixels [10.000.000 pixels] om de foto's steeds mooier en scherper te maken..... en deze camera heeft 800.000 pixels.....

ik zat ook al tedenken aan een nieuwe fotocamera maar ik zou ook graag goeie films willen maken

Ik begrijp je dilemma.... maar de kwaliteit van de foto's van zo'n camera is zeer matig, en vergroten kun je helemaal vergeten....
Er zijn wel steeds meer "goedkope" digitale fototoestellen op de markt die 5 megapixels hebben en dus zeer correcte foto's maken.....

ik zal even de situatie uitleggen waar ik hem voor ga gebruiken

ik maak veel foto's voor diversie 112 site's waaronder mijn eigen
dus ik fotografeer veel bij slechtweer en als het donker is maar ook gewoon bij mooi weer

Ik kan natuurlijk niet in je "knip" kijken... maar "slecht weer" en "donker" zijn natuurlijk de omstandigheden waaronder de meeste digitale camera's minder goed presteren... ondanks de hoeveelheid pixels, het komt dan gewoon aan op dezelfde dingen als in de "ouderwetse fotografie": de lichtgevoeligheid van de lens..... en daar scoort bijvoorbeeld Sony, met lenzen van de aloude, gereputeerde Carl Zeiss zeer goed, maar ook het apparaat van Panasonic en de Nikon..... maar die zijn iets prijziger dan de Kodak........
Let in jouw geval dus bij de aanschaf meer op het getal dat achter de "F" op de lens staat dan op de pixels...... [hoe lager hoe beter, die "F" dan, niet de pixels]

ik denk dat die camera die ik net heb gekozen wel het maxium betreft de kosten is
maar kan je wel met die camera die ik net heb gekozen beetje redelijke foto's maken

Heb het apparaat nog even "nader bekeken" , maar daar zit een keurig Schneider Kreuznach objectief op met een "f" van 2,8.... daar is niets mis mee! Integendeel, ik denk dat je daarmee, ook onder mindere omstandigheden, zeer goede foto's kunt maken....

Die jongens van Schneider maken al sinds 1913 lenzen en objectieven, van zeer hoog professioneel niveau, dus daar is genoeg kennis in huis......

Laatst bewerkt:
Veel niet-HD camera's maken in plaats van een foto gewoon een afdruk van het videobeeld, die ze dan 5 seconden lang op de tape zetten. Je hebt dan dus geen foto, maar een stukje stilstaande video. Kwaliteit is meestal niet best en het overzetten is natuurlijk neit te doen (je moet het uit de video 'knippen'). Is een fotocamera met een goede filmfunctie niks voor je? De Fujifilm Finepix S602 maakt behoorlijk goede filmpjes en ook prima foto's. Is maar een voorbeeld natuurlijk ;-).
En anders wordt het toch een aparte videocamera...
OF natuurlijk een HD videocam. Die hebben een ingebouwde harde schijf en slaan direct op als clips en foto's. Ideaal om mee te werken, goed beeld en gewoon 5mpix foto's. Kosten helaas wel 1000 euro...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan