• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over een formule en een voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

elHakkie

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2011
Berichten
103
Hoi allemaal.

Ik gebruik een bestand met daar in de volgende formule: =AANTAL.LEGE.CELLEN(W25:W29)
Zoals de naam vermoed telt het alle lege velden op.
Maar is het nu ook mogelijk om de lege velden op te tellen waarbij een bepaalde waarde (of meerdere) worden uitgesloten
Er komen in die cellen letters te staan, maar als er een bepaalde letter staat moet het eigenlijk als lege cel worden geteld omdat je er wel bent maar op een andere locatie

Verder even een vraag over een voorwaardelijke opmaak
Weet iemand of het mogelijk is om bij een bepaalde waarde in een cel de cel een schuine streep te geven met boven de kleur wit en onder de streep bijvoorbeeld blauw
Nu heb ik aangegeven dat de cel met een bepaalde waarde ook een bepaalde kleur krijgt
Bij de voorwaardelijke opmaak kan ik het niet vinden, de keuze van de schuine streep is namelijk niet "actief".
 
Probleem 1:
...maar als er een bepaalde letter staat moet het eigenlijk als lege cel worden geteld...
Voldoet dit?
Code:
=AANTAL.LEGE.CELLEN(W25:W29)+AANTAL.ALS(W25:W29;"[I]bepaalde letter[/I]")
Voorbeeld excelbestandje plaatsen helpt misschien om gerichter antwoord te krijgen.

Probleem 2:
Weet iemand of het mogelijk is om bij een bepaalde waarde in een cel de cel een schuine streep te geven met boven de kleur wit en onder de streep bijvoorbeeld blauw
Dit kan niet in VO (of in Excel überhaupt), 2-kleurenovergang kan wel.
 
Laatst bewerkt:
Beste Alexcel

Wederom dank voor het snelle en juiste antwoord.
Probleem 1 is opgelost
Probleem 2 kan helaas niet maar daar was ik al bang voor.
In ieder geval heel veel dank voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan