Vraag over een Seagate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Seagate

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
5
Ik heb destijds een Seagate ST3491A uit mijn 486 gesloopt. Ik heb nu een USB kastje gekocht, Seagate erin geschroeft en aangesloten. Bij het opstarten herkent de computer nieuwe hardware en de Seagate loopt zoals hij deed in de oude computer. Maar ik krijg geen nieuwe schijf in mijn menu. Ik draai windows XP en de drive parameters op de Seagate zijn 899 CYL-15 HEADS-62 SECT-428.1 MB. In de folder van de Conceptronic CHD3UL wordt gesproken over de jumper instelling. Maar hij doet precies hetzelfde bij de verschillende jumper instellingen. Ik ben een analfabeet op dit gebied, en heb geen oude computer bij de hand waar ik de Seagate aan kan koppelen.
 
jumper

De jumper heeft 8 pinnetjes, de bovenste rij noem ik even 1-4 de onderste 5-8. In originele stand zat de jumper op 3-4. Op de Hard disc zit een sticker met 5 junper mogelijkheden.
Geen pinnetjes bezet is Master, and slave is ata compliant Or stand alone and slave. Jumper op pinnetjes 2 en 6 is Master, Slave is not ata compliant. Jumper op pinnetjes 1 en 5 is Slave. Jumper op pinnetjes 3 en 7 is Master and Slave cable select- refer to ata manual for usage. Jumper op 4 en 8 Master, but slave uses Poiag signal instead of DASP- To indicate slave present. In alle gevallen kan ik geen schijf vinden onder 'Deze computer' naast mijn eigen bestaande schijven. Wel moet moet ik de hardware veilig verwijderen, want daar is het usb device zichtbaar. Kijk ik daar onder eigenschappen, dan vind ik daar USB apparaat voor massaopslag. Klik ik op stoppen, dan staat daar onder USB apparaat voor massaopslag ST3491A USB Device, maar daar kan ik verder niets mee.
 
als slave aan ide1 ?

Beste Ultraplex,

Ik had ondertussen nog een vraag bij Seagate uit staan, en even gewacht of ze nog reageren, maar nog niets ontvangen. Ik heb geen idee wat je bedoelt met slave op ide1 aansluiten. Die computer van mij is destijds voor mij gebouwd, dus ik heb geen idee of er ide aansluitingen in zitten, in ieder geval niet aan de buitenkant. Bedoel je dat er waarschijnlijk in de kast een ide aansluiting zit en dat ik daar de harde schijf als slave aan moet hangen om hem leeg te kunnen halen ?
 
klopt. Gewoon even je kast openvijzen, dat ding aan een IDE en Power kabel hangen en opstarten. Maak wel dat de jumper op cable select of slave staat.
 
Een schijf in een externe behuizing dient vrijwel altijd als master gejumperd te worden.

u5_family_1.gif


Op 7-8 dus.

Op de oudere schijven 5-6, lees er hier meer over.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Beste mensen,

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten door vakantie en een antwoord van Seagate.
Ik heb jullie opmerkingen uitgevoerd en kan de disc nu lezen.

BedankT !!!

Vriendelijke groet, Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan