Vraag over film camera's.

• Onderwerp starter Onderwerp starter stylo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stylo

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo,
Ik ben van plan een film camera te kopen, alleen twijfel ik nu heel erg wat voor een opslag medium het handigste/beste is. Ik wil de camera gebruiken voor thuis, er wat mee om knoeien en films maken, en ook op vakantie! Er zijn verschillende opslag methodes heb ik gelezen! Zo ook met hard disk, alleen ik wil niet op vakantie voor de verassing staan dat me HD vol zit! Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik het beste kan nemen, en waarom!

Hartelijk dank!

Als je een camera met voldoende ruimte op de HD neemt hoeft je daar niet bang voor te zijn hoor. Ik had er één van 60 GB en daar kon geloof ik in beste kwaliteit 14 uur film op dus dat schiet je niet zo snel vol.
Ik vind persoonlijk met een HDD het makkelijkst. Geen gedoe met bandjes en kaartjes. Ik raad je aan geen JVC te nemen want die doet een beetje lastig met monteren en werkt alleen maar met de bijgeleverde software tenzij je gaat converteren en dat is alleen maar extra werk.

Ok, ja ik las dat een sony wel goed was, of canon! Maar 14 uur lijkt mij toch weinig zo... Of lijkt dat maar zo!

14 uur weinig??
Ga maar eens 14 uur lang voor de TV zitten......
Daar komt bij dat als je de kwaliteit aanpast je zo al kan verdubbelen en dan heb je nog acceptabel beeld.

Ja dat is waar! Voor thuis is het meer dan genoeg, omdat je het er zo even afhaalt! Maar als je flink filmt op een vakantie van 2 tot 4 weken, heb ik sterk het gevoel dat dat te weinig is! Wat zijn eventuele andere opties? Geheugen kaartjes?

14 uur lijkt misschien weinig, maar in de praktijk valt dat erg mee hoor. Het komt maar weinig voor dat je 4 weken lang, elke dag 2 uur aan het filmen bent. Meestal zijn het toch de wat kortere momenten dat je filmt. Dan zijn er ook nog camera's met een slot voor een geheugenkaart naast de harddisk.

Oke! Bedankt voor de informatie! Ik denk dat het dan een hard disk word! Bedankt hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan