• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over gebruik Functie als

Status
Niet open voor verdere reacties.

cosmoteam

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2004
Ik ben een werkblad aan het opmaken om werktijden te registeren.
Ik wil hierbij de funtie als gaan gebruiken.
Gegeven e3 = 1:25 (uur notatie)
e4 = (geen inhoud)

In E5 gruik ik de volgende formule:
ALS(E3>E4;E4-E3;" ")
De uitkomst in E5 is 1:25

Ik zou graag willen weten hoe ik deze formule kan aanpassen.
Wanneer de uitkomst in E5 hetzelfde is als het gegeven in E3 namelijk 1:25 dan moet er niets in cel E5 ingevuld worden.

Alvast bedankt voor de mogelijke oplossing

Cosmo

Ik neem aan dat je bedoeld dat als er geen eindtijd is ingevuld de formule niets moet weergeven.
de volgende formule doet dat

=ALS(E4="";"";ALS(E4>E3;E4-E3;""))

Hans vriendelijk bedankt voor de oplossing van mijn probleem.
De formule die je mij opgaf werkt.

Ik zit alleen nog met het volgende:

Wanneer ik in E4 een tijd invoer werkt de formule goed.
Maar als later blijkt dat er in E4 niets ingevuld had mogen worden en ik de invoer weghaal(door op de cel te gaan staan en op de spatiebalk te drukken), dan krijg ik de foutmelding #waarde!
Ik kan deze foutmelding verwijderen door op E4 te gaan staan en met de rechtermuis "inhoud wissen" aan te klikken.
Mijn vraag: kun je een formule zo maken dat wanneer je een foutieve invoer dmv de spatie balk verwijderd, de uitkomst geen fout aangeeft?

Ik heb een voorbeeld als bijlage bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de moeite,

Cosmo

Laatst bewerkt:
Waarom haal je foute invoer niet gewoon met de 'Del' toets weg? Dan gaat het vast wel een stuk beter. Met een spatie maak je er een tekstveld van en dat rekent niet lekker.

Het is inderdaad beter om de invoer te wissen met de del toets, indien je dit niet wilt kun je de formule als volgt aanpassen:

=ALS(ISGETAL(E4);ALS((E4-E3)>0;E4-E3;"");"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan