Vraag over het beginnen aan het maken van een Website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hey,

Ik wil proberen om spelenderwijs een beetje meer kennis te krijgen over hoe ik nou precies een website in elkaar zet. Ik wil zelf een website kunnen ontwerpen, scripten en alles wat nodig is... Ik wil hiervoor graag een handleiding waarin simpel verteld wordt hoe je begint met scripts en wat ze doen en waarvoor ze worden toegepast. De meeste handleidingen gaan over één script taal maar is er geen handleiding die simpel weg gewoon de combinatie van deze scripts goed uitlegt? Of welke volgorde moet ik aan nemen qua scripts leren. HTML lijkt mij natuurlijk vanzelfsprekend maar ja als ik dan naar PHP kijk zie ik allemaal berekeningen die je kunt maken maar hoe je dit toepast op HTML is een beetje onduidelijk, of ze gaan er vanuit dat je dat wel weet! Ik weet dat dit wel stom overkomt maar heti s ook niet voor niks een forum en ik wil als ICT-er ook wel een beetje meer kennis krijgen over hoe ik een website maak.

Alvast bedankt,

MVG,
Yorick

De beste volgorde is HTML -> CSS -> Javascript -> PHP -> SQL

Er zijn wel websites zoals w3schools die tutorials voor alle talen bevatten. Maar als je deze volgorde aanhoudt, kun je ze een voor een leren. Wat je vooral moet begrijpen op welke manier een website en elke taal werkt, zodat je begrijpt hoe ze op elkaar ingrijpen.

De beste volgorde is HTML -> CSS -> Javascript -> PHP -> SQL

Er zijn wel websites zoals w3schools die tutorials voor alle talen bevatten. Maar als je deze volgorde aanhoudt, kun je ze een voor een leren. Wat je vooral moet begrijpen op welke manier een website en elke taal werkt, zodat je begrijpt hoe ze op elkaar ingrijpen.

Ja, maar dit vroeg ik me dus af... want alle handleidingen die geven aan dat HTML de basis is, en dat snap ik ook wel maar wat nou de juiste volgorde is om iets te leren en wat nou makkelijk naar moeilijker is dat kreeg ik even neit zo snel gevonden! Bedankt voor je reactie, ik zal er zeker gebruik van maken!

Het is niet zozeer makkelijk naar moeilijk, het is dat je de een moet begrijpen voor de ander nuttig wordt. Je kunt heel weinig met bijv. PHP als je niet weet hoe CSS en HTML werken.
Javascript is opzich optioneel, die kun je er wel uit halen, maar je zult eerst HTML en CSS moeten begrijpen voor je wat aan de rest hebt.

Het is niet zozeer makkelijk naar moeilijk, het is dat je de een moet begrijpen voor de ander nuttig wordt. Je kunt heel weinig met bijv. PHP als je niet weet hoe CSS en HTML werken.
Javascript is opzich optioneel, die kun je er wel uit halen, maar je zult eerst HTML en CSS moeten begrijpen voor je wat aan de rest hebt.

okee, bedankt! ik zal er naar kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan