vraag over het maken en gebruiken van meerdere partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
203
hallo...

Ik heb een stukje zitten lezen over verschillende partities en ben wel geintreseert geraakt. Dit omdat mijn comp. de laatste tijd niet functioneerd als voorheen en eignelijk aan een grote schoonmaak toe is. Het probleem zit eigenlijk in de hoeveelheid muziek die erop staat, dit wil ik eigenlijk wel bewaren en het is te veel om allemaal op cd te plaatsen.

Maar dan de vraag:
1.) Is het mogelijk als je meerdere partities hebt en je hebt alles (behalve je muziek) op c:\ staan, dat je c:\ formateerd en dat dan je muziek, die bv. op e:\ staat blijft staan?

2.) Kan je zonder je comp. te formateren nog paraties maken of moet je comp. dan schoon zijn van alles?

b.v.d.
looije
 
1) dat ik mogelijk

2) dat kan met een programma zoals partition magic
 
Dit progie is zeker niet als freeware te krijgen. Ik kan het i.i.g. niet vinden.
 
Ongeveer hetzelfde kun je doen met het programma BootIT NG. Dit programma is als shareware te downloaden. Voor eenmalig gebruik zou dat voldoende moeten zijn: http://www.terabyteunlimited.com/bootitng.html
Partition Magic is inderdaad geen free-/shareware, maar de moeite van een aanschaf zeker waard als je vaker met partities wilt gaan werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan