vraag over horizontale spry menubalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter pee2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pee2

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Ik wil een horizontale spry menubalk in een website gebruiken. Het maken is met Dreamweaver een peuleschil, daar is ook zat over te vinden. Het probleem is het volgende: als ik een menu item aanklik opent keurig de pagina die geopend dient te worden, echter... op die pagina verdwijnt de menubalk. Ik heb wel een boek over Dreamweaver en daar geeft men als oplossing: kopieer het menu naar elke pagina in de website... Dit kan toch nooit de bedoeling zijn? Dit type menu is juist geschikt voor sites met veel subpagina's? Nu moet ik telkens het menu naar elke pagina kopieren. Wie weet de oplossing?

Bedankt voor je reactie, ziet er logisch duidelijk uit. Ik ga er vanavond mee aan de slag, geef wel een seintje als het gelukt is.

Het begint erop te lijken, er is alleen één probleempje... Het deel dat zich uitklapt in het menu verdwijnt ACHTER de inhoud... :(

Probeer eens om de iframe transparant te maken. Dit doe je met onderstaande HTML-code. Het zal nogal gebeuren dat je iets zal moeten aanpassen in deze html-code. Dreamweaver is zoals andere WYSIWYG (what you see is what you (don't) get) editors niet altijd even makkelijk als je een 'minder-standaard' / van de ingebouwde functies afwijkende website wil bouwen. Ook de compatibiliteit naar verschillende browsers is soms een probleem. Ik persoonlijk prefereer het volledig schrijven van een website in html & css met kladblok; ofwel gebruik ik een CMS zoals Joomla. Dit is natuurlijk persoonlijk :)

het iframe zelf tussen de body-tags van je hoofdpagina

<iframe src="menupagina.html" allowtransparency="true" scrolling="no"

css style op het doelblad, dit plaats je tussen de <head>tags van menupagina.html

<style type="text/css">
<!-- BODY {background:none transparent;}-->
</style>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan