Vraag over internet in Win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hoi,

Ik heb voor iemand een nieuwe computer gekocht, bij mij thuis doet hij het prima op het internet.
Bij de kennis heeft hij geen verbinding. De computer draait op Windows 8. Het is bekabeld internet.
Op mijn laptop werkt het echter goed. Dus ik kan me niet voorstellen dat het aan de computer ligt?
Ik heb zojuist ook de drivers, geupdate maar nog niet gekeken of dat helpt (kans is klein lijkt me", aangezien hij het bij mij perfect doet)?
Kan het met het modem te maken hebben? Het is een oud motorola casema modem. (zwart, grote knop bovenop)

Bedankt alvast.

Gr Dennis

Laatst bewerkt:
Is het misschien de firewall? Indien je een computer voor het eerst bij een nieuw netwerk aansluit, dan moet je eerst aan de computer vertellen dat het een vertrouwd netwerk is.
Doe je dat niet dan werkt internet niet. Het zal toch niet dit zijn?

Dank voor reactie, nee niet de WIndows 8 firewall lijkt me. Thuis doet hij het goed. Het modem blokkeert zaken misschien? maar goed de instelmogeiljkheden bij kabelmodems zijn zeer basic. Is het aan te raden een nieuw modem te laten plaatsen? Ik krijg helemaal geem melding dat ik bedrijfs of particulier netwerk moet kiezen.

Precies, de computer kent het netwerk thuis. Maar kent die ook het netwerk bij de nieuwe eigenaar?

Ik weet niet exact maar ik geloof dat er toen bij die persoon stond openbaar maar ik kon het niet snel veranderen. DUs wellicht alles naar default zetten? (van firewall uiteraard)

Openbaar is zeker fout. Ik had dat probleem ook eens bij een kennis met Windows 8. Erna heb ik besloten geen Windows 8 te gebruiken. Dus ik weet niet hoe je het kan instellen.

Bedankt.. dan ga ik denk probereren de firewall te herstellen. Ben eigenlijk niet van plan een complete herinstallatie weer te doen.

Na goed zoeken heb ik dit aangepast na prive netwerk! iemand nog tips die ik kan proberen, hoewel ik vermoed dat het idd hier aan lag.
IP adres krijgt idd wel bij mij thuis, bij de persoon aan huis krijgt hij geen gateway maar dat was op mijn laptop ook niet maar dat komt denk ik doordat het een oud modem is zonder wifi?

Mannen probleem fixed! Blijkbaar hadden ze nog een nieuw modem in de kast liggen... ik aansluiten en ja hoor hij doet het.! thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan