vraag over knop maken photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
ik heb op tweakzone een tutorial gevonden om een menu knop voor je website te maken, deze vond ik wel mooi om te maken, maar ik kom niet verder.

Ik heb een knop gemaakt van 90x20 zoals daar staat, en dan het?rasterize, wat is dat en hoe doe je dat? ik zie wel rasterize staan in een menu maar daar kan ik niet op klikken,

Daarna staat er ook dubbelklik op je rechthoek en dan verschijnt er een venster, maar dat gebeurd ook niet, wie kan mij helpen??

PS. wie weet welke lettertype dat is??

Laatst bewerkt:
Wat zij hebben gedaan is eerst een nieuw document, en dan met de Rectangle Tool een vakje gemaakt ter grootte van het gehele document. Dan krijg je dus een Shape in het layer menu.

Als je meteen de "verfpot" pakt en je gehele document in 1 kleur maakt krijg je dus geen shape maar meteen een layer en hoef je hem dus niet te rasterizen.

en als ik dan die knop heb gemaakt, en met de rectangular tool een vakje heb gemaakt, ook ter grootte van die knop, wat moet ik daarna doen?

als ik het met die verfpot doe, kan ik in 1 keer doorgaan? hoe kom ik dan bij Gradient Overlay??

je kunt dan gewoon verder gaan, want met die verfpot heb je hetzelfde als die rectangle tool alleen iets sneller. (Zo zie maar weer wat voor een *** tutorial dit is...)

Dubbelklik nu op je rechthoek.
kun je dus nadat je het vak hebt gemaakt doen. Wat je ook kunt doen (komt op hetzelfde neer) is door met je rechtermuis op de layer te klikken Blending Options aan te klikken, dan kom je in hetzelfde menu en kun je naar Gradient Overlay

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan