Vraag over lay-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

lusinkm

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een website NA te maken met css en html (ben een beginner), en het volgende wil maar niet lukken.

Ik heb 2 afbeeldingen met de volgende afmetingen.

190x125px (achtergrondje)
600x125px (animated gif)

Deze wil ik op de volgende manier weergeven.

190x 125 | 600x125 | 190x25 (alles naast elkaar en op dezelfde regel dus) en met een padding rondom van ?px zodat er wat ruimte tussen zit. Het geheel mag niet breder worden dan 1000px. De afbeeldingen 190x125 moeten achtergronden worden zodat ik hier overheen kan typen of een andere afbeelding erop kan zetten.
Ik heb alle content in een div'je zitten van 1000px: breed met hoogte:auto die ik gecentreerd laat weergeven. (.container)

Er moeten dus 3 div'jes naast elkaar komen, maar ik heb gelezen dat dit niet zou kunnen en ik krijg het niet voor elkaar, dus dat zal wel kloppen. Maar hoe moet het dan wel?
Ik weet dat dit heel simpel op te lossen is door alles in een tabel te zetten, maar dit wil ik niet. Ik wil leren hoe ik dit met div of span of whatever kan doen.

Als iemand mij een duwtje in de goede richting wilt geven, dan ben ik erg blij.

Groet, Mark

Bedankt voor je reactie hackerfrans.
Lijkt me een handige site om te leren hoe je een goede layout maakt met css. En dat is precies wat ik zoek :thumb:

Ik ga vanavond kijken of ik het antwoordt via die site kan vinden. Als ik het vindt dan meldt ik het hier

Nogmaals bedankt voor je reactie

Ben een paar dagen met de site bezig geweest en heb het antwoord en meer gevonden.

Vraag opgelost.

Muchos gracias

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan