Vraag over mijn nieuwe systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torres

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Hallo,

ik heb een aantal dagen geleden mijn nieuwe pc ontvangen alles zag er goed uit todat ik een blauw scherm kreeg met crashdump. Ik weet niet waardoor dit probleem veroorzaakt word en hoop dat iemand hier meer over weet.

mijn systeem informatie:

windows Vista 32bit
videokaart Nvidia 8600GT 512MB (overclocked edition)
ASUS moederbord p5b
geheugen 2GB DDR2
intel core 2duo e6600
voeding 550watt

zal me glazen bol er is bij paken.
je zal echt meer info moeten geven wil je goed geholpen kunnen worden.
in het crash scherm staat de foutmelding zorg dat je deze op kan schrijven en post het,
weer hier in het bericht.
je krijg het scherm als je opnieuw opstarten uit vinkt bij systeem eigenschapen vind je deze,
optie.

m.v.g virtuosa

Meestal door niet goed werkende drivers, maar verder kan ik je waarschijnlijk niet helpen

zal me glazen bol er is bij paken.
je zal echt meer info moeten geven wil je goed geholpen kunnen worden.
in het crash scherm staat de foutmelding zorg dat je deze op kan schrijven en post het,
weer hier in het bericht.
je krijg het scherm als je opnieuw opstarten uit vinkt bij systeem eigenschapen vind je deze,
optie.

m.v.g virtuosa

ok ik zal de foutmelding posten.

Laatst bewerkt:
ik heb de foutmelding die ik op het blauwe crash scherm krijg opgeschreven.
Ik krijg het volgende:

Crash stop: 0x0000008E (0xC000005,0X81CB8FF2,0X97FDBA54,0X00000000)

Ook word er op het blauwe scherm geadviseerd om de video adapter te veranderen of om bij de bios instellingen caching en shadowing uit te schakelen.

Ik hoop dat jullie hier meer mee kunnen.:confused:

De 0x0000008E foutcode duidt inderdaad in 99% van de gevallen op corrupt RAM-geheugen. Draai er maar eens een memtest overheen. Deze test herhaalt zichzelf steeds dus wachten tot de test voorbij is heeft geen zin. Laat de test maar 's nachts draaien en als de volgende morgen na een uur of 6-8 je pc nog geen fouten heeft gegenereerd is je geheugen goed en zoeken we even verder. De kans is echter groot dat je geheugen in die test wel fouten gaat geven.

De 0x0000008E foutcode duidt inderdaad in 99% van de gevallen op corrupt RAM-geheugen. Draai er maar eens een memtest overheen. Deze test herhaalt zichzelf steeds dus wachten tot de test voorbij is heeft geen zin. Laat de test maar 's nachts draaien en als de volgende morgen na een uur of 6-8 je pc nog geen fouten heeft gegenereerd is je geheugen goed en zoeken we even verder. De kans is echter groot dat je geheugen in die test wel fouten gaat geven.

ok bendankt voor je advies :thumb: ik zal mijn geheugen wel ff testen met die memtest
ik hou jullie op de hoogte met de resultaten van de test.

Ik heb de RAM geheugen van mijn pc met memtest getest en kreeg bij 10% al 50 errors :shocked:

er is dus duidelijk iets mis met mijn RAM geheugen. Ik denk dat de RAM geheugen ook de oorzaak is van het blauwe crashdump scherm.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

ik heb een aantal dagen geleden mijn nieuwe pc ontvangen alles zag er goed uit todat ik een blauw scherm kreeg met crashdump

Lijkt me duidelijk een garantie gevalletje. Terug naar de winkel voor nieuw geheugen

Ron

Ik heb het systeem samengesteld en laten assembleren door een bedrijf. Als ik de RAM geheugen terug stuur naar de leverancier word het eerst getest als ze geen fouten vinden mag ik weer betalen. Dus daarom wil ik eerst kijken of ik het probleem zelf kan verhelpen.

ik heb nog een memtest uitgevoerd dit keer met één RAM geheugenkaart (1GB) dit keer geeft de test geen errors alleen heb ik nog wel last van crashdump.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan