Vraag over netwerk XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmerfiero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Hoi,

ik heb een kabelmodem en meteen eraan vast een router, vanaf de router gaan er 2 kabels weg naar 2 computer(die een eind uit elkaar staan). Maar ik heb nu een laptop en een vriend wil ook een compter op het netwerk aansluiten, ik heb een HUB besteld maar die is er nog niet.

Ik heb wel een extra netwerkkaart.
Kan ik de computer die aan de router hangt, die extra netwerk kaart geven en met een crosscable bv me laptop eraan hangen????
Zo ja hebben dan alle 3 de systemen internet??

Ik draai op alle systemen Windows XP.

Mvg

Martin Vos

Theoretisch gezien, Jah. Maar niet zomaar.
Je zal op de pc met 2 netwerkkaarten moeten aangeven dat je internet wilt delen via die 2e netwerkkaart. dat kan via de eigenschappen van dat netwerk (Start > instellingen > netwerkverbindingen > LAN verbinding waarschijnlijk) Dit opzig is niet zo ingewikkeld, zijn ook genoeg tuts voor te vinden op inet. ga naar www.google.com en zoek op "Internet verbinding delen windows XP" en je zult er genoeg vinden.

Dan moet je op de laptop nog eens een IP istellen en een gateway en een primaire DNS server (gateway en DNS zijn allebei t ip adres van de pc met 2 netwerkkaarten).

Dan kan je theoretisch gezien met die laptop het internet op. Dit is alleen een hele hoop werk. Vooral als je er niet zo veel verstand van hebt.
Als je het echt wilt, zoek dan een goede duidelijke tutorial op google.

Zoals jij het wil gaat het niet werken. Aangezien op de router het internet op binnenkomt kun je nooit bij de pc aangeven dat hij ook het internet moet delen want daar komt nl niet rechtstreeks het internet op binnen.

Hoeveel poorten heb je nog vrij op de router. Je kunt daar de laptop dan ook aan hangen (als je nog een poort vrij hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan