Vraag over Nvidia Geforce 8600 XFX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tybalt

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Ik heb een vraag, ik ben van plan een Videokaart te kopen namelijk: de Geforce 8600 XFX met 512 mb.

Nu heb ik een vraag. kan mijn systeem deze videokaart aan?!

Systeem:
Mijn voeding: http://www.cool-prices.nl/Producten...7037/Spire SP-ATX-380WB Jewel, 380W (ATX 2.01)

AMD Athlon 64 AM2 X2 3800 2 Ghz 1 MB box
HDD MAXTOR 250 GB 16MB SATA II
2 x Dane Elec 1 Gb (Cube) (1024MB) DDr2 Pc2 5300 / 667
MB ASROCK AMD AM2 ALiveNF6G-VSTA, met Geforce Nvidia 6150 256mb. dus onboard!

2e vraag. Zal ik veel verschil merken met games zoals Counter-strike source vergeleken met mijn oude Geforce 6150 256mb?

3e vraag. Is dit wel mogelijk omdat mijn huidige videokaart onboard zit.

Heel erg bedankt alvast.

Tybalt

1. 380watt lijkt me genoeg aan voeding
veel verschil zul je niet merken, alleen je kaart ondersteund directx10 en ja kan nieuwere spellen zoals cod4 en de opvolgende spellen kunnen kopen
3. nee, maar kijk wel even of je een PCI x16 slot op je moederbord hebt

1. 380watt lijkt me genoeg aan voeding
veel verschil zul je niet merken, alleen je kaart ondersteund directx10 en ja kan nieuwere spellen zoals cod4 en de opvolgende spellen kunnen kopen
3. nee, maar kijk wel even of je een PCI x16 slot op je moederbord hebt

Ben benieuwd waar je dat op baseert!!

Natuurlijk ga je het wel behoorlijk merken!!!

Allereerst is die kaart veel en veel sneller en beter dan de onbaord kaart
Daarnaast wordt er dan geen intern geheugen meer gebruikt voor de onboard kaart, zodat het totale systeem sneller wordt!

En wat betreft DirectX10, dat is alleen in Windows Vista!!!

ik weet niet zeker of dat een pci x16 is maar de beschrijving: een klein stukje bus en dan een hele lange en dat een soort clipje aan het einde:P

ja ik weet het ik ben niet zo slim ofzo:P

kijk even met everest

En over het verschil :
het licht eraan wat je huidige video kaart is, waneer dat ding 5 jaar oud is merk je wel degelijk verschil ja

Ben benieuwd waar je dat op baseert!!

Natuurlijk ga je het wel behoorlijk merken!!!

Allereerst is die kaart veel en veel sneller en beter dan de onbaord kaart
Daarnaast wordt er dan geen intern geheugen meer gebruikt voor de onboard kaart, zodat het totale systeem sneller wordt!

En wat betreft DirectX10, dat is alleen in Windows Vista!!!

Ja, dat heb ik :) maar ik haal in Cs:S nu ongeveer met alles bijna op de laagste settings.. 40-50 fps.. dat moet hoger kunnen, toch?!

het licht eraan wat je huidige video kaart is, waneer dat ding 5 jaar oud is merk je wel degelijk verschil ja

Sorry hoor, maar dat is echt onzin!!

Een onbaod video chip is altijd minder dan een beetje losse videokaart, heeft niets met de ouderdom te maken!
En zoals gezegd, het spaart ook intern geheugen uit, dus ook je systeem wordt ALTIJD sneller!!

Sorry hoor, maar dat is echt onzin!!

Een onbaod video chip is altijd minder dan een beetje losse videokaart, heeft niets met de ouderdom te maken!
En zoals gezegd, het spaart ook intern geheugen uit, dus ook je systeem wordt ALTIJD sneller!!

Das pas een duidelijk antwoord. Bedankt :D

hoe moest ik nou weten dat hij een onboard had:P

t staat in de begin post maar.. nog een vraag. als ik deze kaart bestel. is deze makkelijk te instaleren? gewoon in de pci bus duwen. drivers even downloaden en klaar? of moet ik ook nog de onboard videokaart uitschakelen of iets anders er mee doen?

o srry inderdaad ik had niet goed gelezen..
mar het aansluiten is makkelijk ja, de drivers worden gewoon meegeleverd bij de video kaart niks moeilijks aan dus:)

o srry inderdaad ik had niet goed gelezen..
mar het aansluiten is makkelijk ja, de drivers worden gewoon meegeleverd bij de video kaart niks moeilijks aan dus:)

Okee, heel erg bedankt..

nog een vraag ( ja kan niet ophouden)

Ik wil dan wel een 8600 Gt kopen maar wat voor een is nou het beste

Een chipset van XFX of van een andere.. ik wil wel graag een 8600 Gt met 512 mb geheugen maar wel graag een stille.. Heeft iemand tips op dat gebied?
Hier staan een paar 8600 Gt's: http://www.alternate.nl/html/produc...chCriteria=8600+gt&cat1=009&cat2=256&cat3=000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan