Vraag over opleiding met website's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daa12

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Hallo , ik weet niet zeker of ik de vraag in het goeie stuk heb geplaatst , excuses voor als dit in de verkeerde plaats staat.

Mijn vraag is , ik ben een 4de jaars Vmbo k icter en over ander half jaar ga ik naar een Mbo opleiding(onze school doet 5 jaar over het vmbo.)
IK ben nu sparen voor een laptop maar ik zit te denken om iets te gaan doen met website's , zoals devolpment kant van de website's en met
dreamveawers en nog meer progamma's de website's in elkaar te zetten.

Nu zelf dacht ik om een macbook pro te kopen , omdat al veel bedrijven die gebruiken en heb bepaalde bedrijven gezien die met website's aan de gang zijn
en macbooks gebruiken. En nu mijn vraag is een macbook een goeie keus voor mijn opleiding als ik iets met website's ga ontwerpen of de codes en de website's in elkaar zet.?

Ik weet nog niet goed welke opleiding maar dan kan ik alvast sparen voor de laptop.

Bedankt alvast voor het reageren.

Gr, daa12

Hoi Daa12,

De meeste programmeerprogramma's zijn helaas niet geschikt voor MacOSX.
Je zou, als de macbook pro snel genoeg zou zijn, wel een Windows er naast kunnen draaien, met VMWare als voorbeeld.
Als je toch kiest om een mac te kiezen, raad ik je aan een SSD te gebruiken voor de snelheid. Macs starten wat langzamer op.

Als je niet veel gaat programmeren en voornamelijk Dreamweaver gaat gebruiken kun je waarschijnlijk wel een Mac nemen.
Maar let op: ze zijn prijzig, Windows geeft ook resultaat en met Windows ben je voordeliger uit.

Aan jou de keus. Ik zou zeggen: als er veel programma's zijn die niet op Mac kunnen draaien, koop dan een Windows-pc.
Doe hier eens onderzoek naar. Als er maar een enkele programma niet op Mac kan draaien, gebruik je bijvoorbeeld VMWare.

Succes,

d0mzy

Voor het ontwerpen en bouwen van web-pagina's maakt het helemaal niets uit op welke computer je dat doet.
Je werkt met HTML en CSS (misschien ook javascript)
en je moet daar web-pagina's van bouwen.

De computer gaat wel een rol spelen als je gaat testen.
De producten die je maakt moeten goed werken op alle computers (en ook op apparaten als telefoons of tablets).
Maar:
het meest gebruikt in nederland zijn nog steeds Windows-computers,
dus het is handig als je je producten kunt testen op een Windows-systeem, met de browsers die voor Windows geschikt zijn.

Dat zou er voor pleiten om geen Apple te kopen.

Ik ben het inderdaad ook eens met tecsman, de meest gebruikte browser is nog steeds niet Safari en het meeste werk wordt op Windows gedaan.

Zoals ik al zeg, aan jou de keus. Het ligt er maar net aan wat de opleiding precies gaat worden.

Dank jullie wel voor het snelle reageren!

Ik heb vm ware al is gebruikt bij mij meeloop dag bij het ROC.
Ik ga het nog meer uitzoeken over de macbook pro , maar ik zit wel te denken om het te kopen
en dan een extra account erin te maken als ik toch windows nodig heb.

Bedankt voor het snelle reageren.

Ik hou jullie op de hoogte wat ik ga doen met de laptops (kan nog wel paar maanden duren ik ga ergens in juni pas een laptop kopen)

gr , Daa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan