Vraag over optellen en automatische weergave waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthas

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo allen,

Ik ben pas begonnen met een cursus VB6 en moet zeggen valt mij niet mee. Ik ben begonnen met het maken van een eigen programma. Hierin wil ik het volgende voor elkaar krijgen:

Ik heb een stuk of 5 comboboxen waaruit een aantal opties gekozen kan worden. De waarden zijn allen in text. Bijv: Groot, Klein en middelgroot. Tegenover deze opties staat een unieke waarde dat wil zeggen:
Groot = -10
Middelgroot = 0
Klein = +10

Ik wil dat als iemand een keuze uit de combobox maakt er automatisch in een label de genoemde waarde wordt getoont. In dit geval zou dat lblmaat zijn.

De uitkomsten in de vijf labels moeten vervolgens automatisch worden opgeteld en in lbltot1 komen.

Wie kan mij hier met de beste oplossing helpen. Op dit moment doet alles het wel maar alleen als ik op de labels klik gaat hij rekenen terwijl ik het automatisch wil.

Alvast bedankt!

Grt Arthas

Heb je een OnChangeEvent( ) gebruikt voor de combobox?
Ik krijg het gevoel dat je dat niet doet, hierdoor update hij de waardes niet in de labels. Pas wanneer je een andere event start, dit zal in jou geval misschien de label: OnClick event zijn.

** Moet bekennen dat ik meer van C++ en C# afweet, dus excuses als het een onzinnig antwoord is **

Heb je een OnChangeEvent( ) gebruikt voor de combobox?
Ik krijg het gevoel dat je dat niet doet, hierdoor update hij de waardes niet in de labels. Pas wanneer je een andere event start, dit zal in jou geval misschien de label: OnClick event zijn.

** Moet bekennen dat ik meer van C++ en C# afweet, dus excuses als het een onzinnig antwoord is **

Hoe zou de code eruit komen te zien dan? Ik heb namelijk echt geen idee.

cmb1.caption kan antwoord "Ja" en "nee" krijgen. Als antwoord ja is moet lbl1.caption veranderen in de waarde "-100" en als antwoord nee is moet hij lbl1.caption veranderen in waarde "0"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan