vraag over outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste mensen.Allereerst een gezond en gelukkig 2009 met of zonder de pc.
Nu mijn vraag: Ik wil graag een back-up maken van Outlook maar weet niet of dat kan en zo ja hoe zo iets moet.Ik heb een externe harde schijf maar ook een usb stick en schijfjes.Wie kan het mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat zou moeten doen?GRoet Tunica/Sjaak

over welke outlook hebben we het.
voor outlook 2003 kun je dit gebruiken.

outlook

Sorry dat wist ik niet.Ik heb outlook 2007.Groet Tunica/Sjaak

2007 daar heb ik zelf nog niet mee gewerkt maar het lijkt mij dat er onder bestand iets staat van
exporteren.
dat zou je kunnen gebruiken voor je mailtjes en je adressen.
Dan zal er een bestandje aangemaakt worden wat je dan eventueel weer kunt terug zetten als je het nodig hebt.
Als je dat zelf regelmatig doet dan verleis je weinig als er iets met outlook gebeurd.

Outlook 2007 stopt (net als Outlook 2003) alles in een bestand met de naam outlook.pst.
Waar dat staat kan je zelf regelen via Extra-opties-emailinstellingen-gegevensbestanden.

Als je weet waar dat staat dan kan je dat pst bestand gewoon ergens anders, bijvoorbeeld op een USB-stick, kopiëren

Overigens zijn Outlook2003 en Outlook2007 totaal compatibel wat het pst-bestand betreft. Ik heb een dual-boot systeem waar ik Outlook2003 onder XP en Outlook2007 onder Vista draai. Beide Outlooks gebruiken hetzelfde pst-bestand.

Hallo PH RVG,
Mijn dank voor uw uitleg m.b.t het maken van een backup van outlook (mijn e-mail programma).Ik denk dat ik u wel begrepen heb maar omdat ik het niet zeker weet of ik het juist gedaan heb schrijf ik hier onder toch nog wat ik gedaan heb,stap voor stap.Wilt u mij laten weten of onderstaande stappen juist zijn?
Ik heb Outlook geopend,toen geklikt op Extra,toen geklikt op Opties,toen geklikt op het tabblad E-mail instellingen en toen geklikt op de knop Gegevensbestand.Daar zag ik o.a staan: outlook.pst in C:\documents and setting/sjaak/local setting/application data/microsoft/outlook/outlook.pst en die rege heb ik geselecteerd..Toen heb ik geklikt op de knop Map openen en toen zag ik 11 pictogrammen staan waarvan 1 pictogram met de naam Outlook.pst,die heb ik geselecteerd en er met rechts op geklikt en toen op Kopieren geklikt en daarna heb ik met rechts op mijn bureaublad geklikt (het kon natuurlijk ook op een verwisselbare schijf) en toen op Plakken geklikt en toen zag ik op mijn bureaublad het pictogram Outlook.pst staan.
Ik wil graag eerst weten of dit de bedoeling was van wat u uitleg en wacht graag op uw reactie,daarna hoop ik nog een andere vraag te mogen stellen over het pictogram Outlook.pst wat op mijn bureaublad staat.Mijn hartelijke dank.Groet Tunica/Sjaak (senior)

Dag Tunica/Sjaak,
Perfect: er staat nu een kopie van alle mails en het adresboek op je bureaublad en inderdaad kan je die even makkelijk naar een USB-stick of een externe schijf kopiëren.

Stel ook de volgende vraag maar

Rob
(Seniorweb docent en PC-Hulp'er)

outlook

Geachte Rob,
Ik vergeet u nog wat te vragen: Stel je voor dat ik outlook op mijn pc zou willen verwijderen bij wijze van spreken hoe moet ik dat dan doen? Waarschijnlijk iets verwijderen in de map software maar wat weet ik niet vooral omdat ik weet dat Outlook een programma (office) is dat wanneer ik het verwijder ik automatisch ook andere programma;s verwijder.Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.Groet Tunica/Sjaak

Geachte Rob,
Ik vergeet u nog wat te vragen: Stel je voor dat ik outlook op mijn pc zou willen verwijderen bij wijze van spreken hoe moet ik dat dan doen? Waarschijnlijk iets verwijderen in de map software maar wat weet ik niet vooral omdat ik weet dat Outlook een programma (office) is dat wanneer ik het verwijder ik automatisch ook andere programma;s verwijder.Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.Groet Tunica/Sjaak

Outlook is deel van het Office pakket en is niet te verwijderen zonder de rest van dat pakket (Word, Powerpoint, ..) ook weg te halen. Maar waarom zou je dat doen? Als je het niet meer wilt gebruiken dan stap je gewoon over op het programma dat je wel wilt gebruiken. Het overhalen van gegevens naar dat andere programma is weer een ander verhaal.
Rob

outlook

Geachte Rob,
Ja ik heb het eventuele verwijderen van Outlook begrepen en dat is logisch voor mij.Blijft nu alleen de vraag over dat wanneer ik om wat voor reden dan ook Outlook kwijt zou raken op mijn pc (virus of iets anders) hoe moet ik hem dan m.b.v dat pictogram weer terug zetten?
Vriendelijke groet Tunica/Sjaak en bedankt voor uw moeite en geduld.

Geachte Rob,
Ja ik heb het eventuele verwijderen van Outlook begrepen en dat is logisch voor mij.Blijft nu alleen de vraag over dat wanneer ik om wat voor reden dan ook Outlook kwijt zou raken op mijn pc (virus of iets anders) hoe moet ik hem dan m.b.v dat pictogram weer terug zetten?
Vriendelijke groet Tunica/Sjaak en bedankt voor uw moeite en geduld.

Je raakt eigenlijk nooit een programma kwijt door een virus of zo. Maar, als je Outlook, om wat voor reden ook, zou willen herinstalleren, dan is het beste om eerst Office helemaal te verwijderen en dan opnieuw te installeren vanaf de programma-CD.
De opmerking over het pictogram begrijp ik niet helemaal. Het pictogram van het begin van deze conversatie bevat alleen de gegevens (adresboek en e-mails), niet het programma.

outlook

Geachte Rob,
Ik heb u begreoen maar wist niet dat het pictogram allen het adreboek en de e-mails.Sorry er voor.Ik was in de veronderstelling dat het pictogram het totale outlook bevatte nogmaals mijn excuus er voor.Ik heb daar nog geen ervaring mee en wist dat dus ook niet.Ik begrijp nu ook dat als ik Outlook om wat voor reden kwijt zou raken ik dat het beste vanaf de cd er weer op kan zetten Maar dan staan de e-mails en het adresboek er nog niet in zo als u schrijft/zegt.Zou u mij dan kunnen uitleggen hoe ik de mail en het adres boek vanuit het pictogram er weer in zou kunnen zetten,je weet maar nooit en dan is het makkelijk als het eens gebeurd dat je outlook kwijt raakt dat je weet wat je moet doen om de mail en adresboek er weer in kunt zetten.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Geachte Rob,
Ik heb u begreoen maar wist niet dat het pictogram allen het adreboek en de e-mails.Sorry er voor.Ik was in de veronderstelling dat het pictogram het totale outlook bevatte nogmaals mijn excuus er voor.Ik heb daar nog geen ervaring mee en wist dat dus ook niet.Ik begrijp nu ook dat als ik Outlook om wat voor reden kwijt zou raken ik dat het beste vanaf de cd er weer op kan zetten Maar dan staan de e-mails en het adresboek er nog niet in zo als u schrijft/zegt.Zou u mij dan kunnen uitleggen hoe ik de mail en het adres boek vanuit het pictogram er weer in zou kunnen zetten,je weet maar nooit en dan is het makkelijk als het eens gebeurd dat je outlook kwijt raakt dat je weet wat je moet doen om de mail en adresboek er weer in kunt zetten.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Ok,
Je maakt dus regelmatig een kopie van outlook.pst naar (bijvoorbeeld) een USB-stick.
Als er nu iets misgaat dan herinstalleer je Office (maar nogmaals, dat zal niet vaak voorkomen) en daarna kopieer je de Outlook.pst van de USB-stick gewoon weer terug naar de plaats waar hij vandaan kwam. Dan zal Windows vertellen dat dat bestand er als is, want bij de herinstallatie is een nieuwe (lege) versie gemaakt, maar die overschrijf je dan gewoon.

outlook

Geachte Rob,
Weer mijn dank voor uw uitleg en geduld.U schrijft het volgende:
Ok,
Je maakt dus regelmatig een kopie van outlook.pst naar (bijvoorbeeld) een USB-stick.
Als er nu iets misgaat dan herinstalleer je Office (maar nogmaals, dat zal niet vaak voorkomen) en daarna kopieer je de Outlook.pst van de USB-stick gewoon weer terug naar de plaats waar hij vandaan kwam. Dan zal Windows vertellen dat dat bestand er als is, want bij de herinstallatie is een nieuwe (lege) versie gemaakt, maar die overschrijf je dan gewoon.
Bedoeld u het volgende met : daarna kopieer je de Outlook.pst van de USB-stick gewoon weer terug naar de plaats waar hij vandaan kwam:
Ik moet dan klikken met rechts op het pictogram outlook.pst en dan klikken op Kopieeren en dan moet ik gaan naar C;/documents and settig/sjaak/local setting/aplication data/microsoft/outlook en dan daar met rects op klikken en dan klikken op Plakken?
Weer mijn dank.Groet Tunica/Sjaak

Geachte Rob,
Weer mijn dank voor uw uitleg en geduld.U schrijft het volgende:
Ok,
Bedoeld u het volgende met : daarna kopieer je de Outlook.pst van de USB-stick gewoon weer terug naar de plaats waar hij vandaan kwam:
Ik moet dan klikken met rechts op het pictogram outlook.pst en dan klikken op Kopieeren en dan moet ik gaan naar C;/documents and settig/sjaak/local setting/aplication data/microsoft/outlook en dan daar met rects op klikken en dan klikken op Plakken?
Weer mijn dank.Groet Tunica/Sjaak

ja, zo is het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan