vraag over pc afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Beste Pc helpers,
Als ik mijn pc afsluit dan doe ik dat op de voor mij normale manier,namelijk de knop indrukken onderin mijn computer en de knop indrukken van mijn monitor.Normaal duurd het afsluiten maximaal een halve minuut,nu doet hij er zeker anderhalve minuut over.Ik sluit wel alle andere programma's volledig af voordat ik mijn pc afsluit.Wie kan mij vertellen hoe dat komt en wat ik er aan zou moeten doen om hem weer op een normale tijdstip af te sluiten? Graag een niet te moeilijke en stap voor stap uitleg want ik ben senior.Groet Tunica/Sjaak

Start -> Uitschakelen

Als u naar start gaat en dan klikt op uitschakelen, daarna computer uitschakelen.

Dan hoeft u niet meer de knop in te houden of iets. Hij sluit van zelf af, en het beeldscherm sluit ook af als het goed is. En anders moet u dan de knop inhouden of de stroom eraf halen ;).

Succes.

afsluiten via de knop is dus niet de bedoeling.
Hiermee onderbreek je je computer heel plotseling, waardoor het computersysteem fouten kan gaan geven.
(overigens kunnen systemen wel zo ingesteld zijn dat ze zelf netjes afluiten, als iemand de aan-knop indrukt: kan ik van afstand niet beoordelen)

pc afsluiten

Hallo Marsmannetje,
Mijn dank voor uw reactie.Het programma pc wizard heb ik inmiddels op mijn pc staan en ik zal er proberen mee te gaan werken.Ik schreef dat ik de knop indrukte van mijn pc en daarna drukte ik op de knop van mijn monitor.Ik was in de war en heb me met dat vergist.Om mijn pc af te sluiten drukte ik op Start en daarna drukte ik op Computer uitschakelen en daarna op Uitschakelen en dan duurd het zeker nog anderhalve minuut waarom weet ik niet,ik sluit wel voordat ik dat doe alle eventuele openstaande programma''s af.Een week geleden deed ik hetzelfde en duurde het afslaan maximaal een halve minuut hooguit.Dus mijn vraag is waarom duurd het nu circa anderhalve minuut.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan