Vraag over popup vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

weusty

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
133
Hallo,

ik ben bezig met het maken van een antal word sjablonen. Nou was ons idee dat er bij het openen van het sjabloon een popupschermpje komt waar je een aantal gegevens in moet vullen die dan in het sjabloon komen te staan.

Nou heb ik al van dit forum een voorbeeld gejat en daar ben ik mee aan de slag geweest. Ik heb het popup schermpje af en het werkt zelfs als ik met de F5 toets test. Maar als ik hem opsla en weer open, komt het popupscherm niet en is hij zelfs soms weg uit VBA.:mad:

Kan iemand mij helpen?

Het voorbeeld is bijgevoegd.

b.v.d. Koen
 

Bijlagen

  • Dit formulier.zip
    17,7 KB · Weergaven: 24
> Vraag over popup vensters

Dag Koen,

Zet het bijgevoegde sjabloon in de sjablonenmap en noteer het pad (wel even ontzippen).

Zet de bestanden Boorplan.frm en Boorplan.frx in een map (wel even .txt verwijderen).

Open Word en Klik op Extra – Macro – VisualBasicEditor

Open de Projectverkenner

Klik rechts op Normal en kies bestand importeren

Blader naar de map waar de twee bovenstaande bestanden staan en Open Boorplan.frm (het andere bestand wordt automatisch meegeladen).
Dubbelklik op Boorplan. De tekst van deze userform verschijnt rechts. Op de een na bovenste regel staat het pad voor de sjabloon. Wijzig het huidige pad (wat ik heb gebruikt op de macro te controleren) in het bovengenoemde genoteerde pad.

Klik weer rechts op Normal, kies Invoegen… Module
Dubbelklik op de net benoemde module (waarschijnlijk Module1) en type in het rechtervak:

Public Sub OpenBoorplan
Boorplan.Show
End Sub

Ga terug naar Word en kies in Extra – Aanpassen onder Categoriën: Macro’s.
In de rechterlijst vindt je alle macro’s die in Normal staan opgeslagen. Klik op Normal.Module1.OpenBoorplan en sleep dit naar de Menubalk en laat los bijvoorbeeld naast Help.

Telkens als je nu op Menu – Boorplan klikt verschijnt het userform en kun je een nieuw bestand aanmaken.

Succes,

Axel
 

Bijlagen

  • Boorplan.zip
    23,7 KB · Weergaven: 29
  • Boorplan.frm.txt
    6,5 KB · Weergaven: 21
  • Boorplan.frx.txt
    29,5 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan