vraag over prijsberekening: bereking uitvoeren alleen als velden gevuld zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
146
hi

ik heb het volgend probleem:

in een totaal tabel heb ik 2 kolommen (prijzen 2008 en prijzen 2007). daar moet ik een berekening overheen gooien (n-o). maar hij moet die berekening alleen uitvoeren als de prijs van beiden kolommen is ingevuld, als het product niet meer voorhanden is 2008, dan mag hij ook geen berkening doorvoeren.

welke criteria moet ik dan opgeven?

thanx
 
=ALS((ISLEEG(B1)*EN(ISLEEG(C1);"";"Berekening/formule")

de kolommen strekken zich in dit geval uit over kolom B en kolom C.
Als beide cellen leeg zijn, geeft hij niets, anders geeft hij de berekening/formule. De waarde "Berekening/formule" natuurlijk vervangen door de betreffende berekening.

Als hij geen berekening moet geven als alleen kolom C leeg is, wordt de formule iets eenvoudiger:
=ALS(ISLEEG(C1);"";"Berekening/formule")
 
Laatst bewerkt:
hij zegt dat er een vierkant haakje of onsluitingsteken ontbreekt....://


=ALS((ISLEEG( [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1] )*EN(ISLEEG( [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1] );"";"Verschil in prijs: [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1]-[TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1]")
 
En nu?

=ALS(ISLEEG( [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1] )*EN(ISLEEG( [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1] );"";"Verschil in prijs: [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1]-[TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1]")
 
Ik kan niet goed controleren, omdat ik jouw werkbladen en werkbladnamen zelf niet heb.
Bedenk wel, dat hij nu - als beide cellen gevuld zijn, dat hij dan de letterlijke tekst:
Verschil in prijs: [TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1]-[TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1]
geeft. Dat komt omdat je 'formule' tussen "-tekens staan, wat inhoudt dat hij dat letterlijk weergeeft.

je zou het laatste gedeelte zo kunnen doen:
"verschil in prijs: "&[TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2008_Factuurprijs 1]-[TB_Werktabel]![TB_Werktabel 2007_Factuurprijs 1]
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet goed controleren, omdat ik jouw werkbladen en werkbladnamen zelf niet heb.

Kan me vergissen maar Access (daar gaat de vraag over) kent geen werkbladen ;)
In Accces -> query maken -. criterium toevoegen -> Is Not Null

Groet,

Tardis
 
Aiaiai!!! Wat dom van me... Ik maar denken dat het over Excel ging... Ik heb niet goed gekeken. Excuses!!!!!
***SCHAAAM***
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan