Vraag over router Compex Netpassage 15-B

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn router.

Alle poorten met inkomende richting, moeten geforward worden, maar hoe kan ik dat doen??

Heeft iemand ervaring met de bovenstaande router, want met alleen de handleiding kom ik er niet uit.

Alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt:
Als je alle poorten wilt forwarden naar 1 intern IP adres/pc kan je gebruik maken van de zogenaamde DMZ techniek.

Ik weet niet of jouw router het aan kan, maar zoek in de handleiding naar de term DMZ, en volg daar de instructies van op.

Heb het voor elkaar gekregen, helemaal geweldig Raceman!!

Wist even niet hoe ik het moest doen, maar het is gelukt....bedankt!!!

hoi ik heb ook de netpassage 15-D kan jij me misschien stap voor stap uitleggen hoe dat ik alle poorten kan opennen zoals jij het gedaan hebt. alvast bedankt

Zoek in de instellingen naar de term DMZ
Als het goed is kan je daar 1 IP adres invullen.

Geef hier het interne IP adres op van de computer die je wilt gebruiken.

kan geen DMZ vinden ,maar misschien komt dit doordat ik de 15-D heb en niet de 15-B

hoi ik heb het Dmz gevonden en mijn ip adres ingevuld,maar ik kan nog steeds niet met azureus downloaden het poppetje blijft rood hoe kan dit?????:evil:

Geplaatst door frank 62
hoi ik heb het Dmz gevonden en mijn ip adres ingevuld,maar ik kan nog steeds niet met azureus downloaden het poppetje blijft rood hoe kan dit?????:evil:

Wat heb je als IP adres ingevuld? het IP Adres die je hebt van je internet provider, of het IP adres van de computer waar azureus op staat? Het moet iedergeval op de laatst genoemde staan.

Wellicht heb je ook nog een firewall geinstalleerd, of gebruik je de firewall van Windows XP. Indien je dat gebruikt, zou je ze tijdelijk kunnen uitschakelen om te zien of dat jouw probleem veroorzaakt, mocht dat inderdaad zo blijken, dan zul je in de firewall de poorten moeten zetten die azureus gebruikt.

Dit kan je achterhalen door bij de conection settings van azureus te kijken naar wat de "incoming listen TCP port" is.

waar kan ik het ip adress van mijn computer vinden ,want ik had het ip adress van mijn provider ingevuld,maar weet helaas niet waar het andere staat,kan je me hierbij helpen alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Het terug vinden van je IP adres onder Windows XP gaat als volgt:

Ga naar start > configuratiescherm > Netwerk (verbindingen).

Daar zie je als het goed is 1 apparaat wat lijkt op LAN / Local Area connction / Lokale verbinding.

Klik daar met de rechter muisknop op, en klik dan in dat menu op "Status", ga nu naar het 2de/laatste tabblad, als het goed is staat daar je IP adres.
Waarschijnlijk is het iets van 192.168.1.2 (of iets in die buurt), of iets van 10.0.0.1

Ook kan je het ip adres terug vinden via start > uitvoeren. Geef bij het commando "cmd" in, en klik op OK. Je zit nu in een dos venster, daar type je het commando "ipconfig". Ook daar krijg je dan als het goed is je IP adres te zien.

Dit adres geef je dus op bij de DMZ. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan