Vraag over Router/Laptop.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

joris345

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Berichten
143
Hoi,

als ik mijn laptop verbind met een router dan blijft er heel de tijd dit staan: initialiseren
weet iemand wat ik kan doen??

Bedankt!
 
zorgen dat je router goed aangesloten staat
maar je geeft zo weinig info he
 
Je laptop probeert een ipadres van je router te bekomen maar slaagt daar niet in.
Blijkbaar staat er geen time-out ingesteld zodat deze boodschap niet verdwijnt.

Wat kan je doen:

Eerst en vooral wat meer info geven:

welke router
XP of Vista op de laptop
draadloos of bedraad verbonden
indien draadloos, beveiliging?
 
kun je het type sitecom ook even melden.

en omdat het draadloos is heb je wss een beveiliging een WPA of WEP sleutel.

moet je een wachtwoord intypen als je wilt verbinden? of staat deze op automatisch waardoor hij automatisch probeert te verbinden zodra hij opstart.

natuurlijk kan het ook zo zijn dat je geen beveiliging hebt ingestelt.. maar dan kan iedereen bij jou in de buurt van jou draadloos netwerk gebruik maken.

kun je in je netwerkcentrum even kijken bij de eigenschappen van je draadloze verbinding en dan kijken en dan bij de eigenschappen van je tcp/ip instellingen of beide vinkjes onder het tabblad algemeen op automatisch staan.

zo ja pak een kabel. sluit je laptop aan op de router. typ in je internet browser 192.168.1.1 dan kom je in je router. wss moet je eerst in je router inloggen met gegevens die bij jouw bekend zijn. als je de gegevens niet meer weet moet je je router resetten. dan krijg je de standaard inlog van een sitecom (type?). zal wel iets van admin admin ofzo zijn.

iig als je ingelogt bent even kijken bij je draadloze instellingen. als er nog geen WPA sleutel op staat dan zou ik die even erop zetten als ik jou was. gewoon een w8woord verzinnen dat niet zo makkelijk te achterhalen is voor anderen.

LET OP! niet alle (oude) draadloze ontvangers/netwerkkaarten ondersteunen WPA versleuteling, dit is bijna alleen het geval bij oude kaarten (5 jaar of meer) en met name PCMCIA kaarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan