Vraag over Samengestelde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertW

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2013
Hallo Helpmij'ers,

Ik heb onlangs met wat hulp van jullie een (Budget) Game PC samengesteld. Nu heb ik wat extra dingen toegevoegd en andere dingen gewijzigd. Mijn vraag is nu aan jullie of dit allemaal wel goed met elkaar draait. Ook heb ik gelezen dat de processorkoeling erg luidruchtig is. Is hier iets aan te doen zonder erg veel kosten er bij te maken (Max. 10-15 euro extra)? Een Windows installatie-cd kan ik heel goedkoop via mijn moeder krijgen en is dus niet nodig.

Link naar wat ik nu heb: Klik

M.v.g. EvertW

waarom kies je voor een amd processor die zijn echt verouderd kies voor een i5 of i7

Ik zou voor een socket 2011 gaan (I7). Moet altijd het nieuwste van het nieuwste hebben toch :)
Of niet Groentje?

Trouwens zou is die stukken beter http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B557195%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B491252%5D=1&product%5B539411%5D=1&product%5B552064%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B438807%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B394090%5D=1 ;)
Is die ook stukken stiller en een mooiere kast met meer fans om over te clocken voor 20% winst snelheid. Voor 30 euro meer.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik vind de processor nog steeds veel te zwak en sterk verouderd, ik zou echt een wat nieuwere processor erin zetten desnoods een socket 1155'er als een i5 3330, 3450, 3470 of 3550.

Ik zou voor een socket 2011 gaan (I7). Moet altijd het nieuwste van het nieuwste hebben toch :)
Of niet Groentje?

je kan dit indd doen maar een ouder socket zou ook al goed zijn alleen als je voor amd kiest zijn daar later geen updates meer voor als je voor een intel socket kiest wel maar om nu 2011 te kiezen dat valt wel duur uit omdat de goedkoopste cpu en modo al 500 en 200 euro zijn

@Modag, ik vind die Skiller toetsenborden trouwens helemaal niet zo geweldig. Ik bezit er sinds december 2012 één en van de letter A is al 1/4de weggesleten, ook de letter S dreigt eraan te gaan. Bovendien is het typen met dit bord heel erg wennen ook als de inklapbare pootjes uitstaan. Ik denk dat de TS geen twee toetsenborden maar één wat duurder toetsenbord moet kopen. Is dit toetsenbord niet wat? http://azerty.nl/36-870-452985/logitech-gaming-keyboard-g105.html

Hoi,

Geen oordeel over of ondervinding mee, vind het alleen vreemd 2 stuks maar zal wel een foutje zijn;)

Toetsenbord schrap ik denk ik zit nu op dit:Klik
Ik heb nu maar even de goedkoopste i5 gekozen want anders ga ik echt te ver over mijn budget heen. Is er niet een AMD processor die wat beter presteerd voor een lagere/gelijke prijs?

Hoi,

Dat gaat niet goed komen je zet een intel processor op een amd moederbord dat gaat niet lukken dan zal je ook een moederbord met een 1155 socket moeten nemen.

Sorry, bij het vorige opzetje was ik een harde schijf vergeten. Ik heb nu dit:Klik. Ik geef jullie de vrijheid om een Videokaart & Processor uit te kiezen. Ik wil games zoals Skyrim(High), GTA IV(High) en misschien Battlefield 3(Op z'n minst medium). Samen mogen ze niet over de €300 precies gaan (Dus niet iets er overheen gaan). Veel succes met het samenstellen.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook eventjes gekeken. Bij deze opstelling: Klik geef ik letterlijk evenveel uit aan een videokaart dan aan een processor. Mijn vraag is hierbij of ik de games in bovenstaande reactie kan spelen.

Deze?klikkerdeklik
Iets andere kast, betere koeler voor processor.
goede processor.
goeie videokaart

@daar zit geen koeler bij

Laatst bewerkt door een moderator:
wat heb je aan een cooler als je niet eens gaat overclocken, laat staan dat het mobo dat niet kan dus dan is dat dubbel geldverspilling
als je niet gaat overclocken en klein beetje meer herrie maakt niet uit bespaar je 25 euro
ook die videokaart is geldverspilling voor die prijs kun je beter een 7870 nemen

dit is een mooi setje (komt iets duurder uit maar neem het mobo dat erbij zit ipv die andere dan is het 300 euro)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...576423]=1&product[450091]=1&product[532492]=1

Laatst bewerkt:
als je niet gaat overclocken en klein beetje meer herrie maakt niet uit
Stilte is een aandachtspunt, dáár ga je je in ieder geval níet aan ergeren ...

@bfortbattle Bedankt! Alleen ik heb eventjes naar de videokaart gekeken en daar word vermeld dat de vereiste stroomtoevoer 700W moet zijn. In mijn samenstelling heb ik maar 550W. Kan dit voor veel problemen zorgen? Ook wil ik even melden dat ik niet weet hoe ik moet overclocken en dat dus ook waarschijnlijk niet ga doen i.v.m. het verpesten/beschadigen van onderdelen.

Dat noemen ze energie zuinig. Ze willen dat je 200 watt weg gooid :)

Nee serieus 550 Wat is ruim voldoende en overclocken is een kwestie van op X drukken bij het boot scherm. Word beweerd op de site van Asrock. Dit komt door de Xboost. Lijkt me niet al te lastig?

Mooi zo! Ik heb op dit moment dit: Klik. Ik denk dat dit wel een redelijk systeem is toch? En dit is toch een 64-bits computer?

@Ewert, 64-bits heeft louter te maken met je windows versie en uiteraard moet dan een 64-bits versie zijn. 64-bits heeft niets te maken met de aard van de hardwareonderdelen zelf, echter, je kunt wel veel profijt van een 64-bits systeem hebben vooral met het interne geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan