Vraag over Samengestelde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi zo! Ik heb op dit moment dit: Klik. Ik denk dat dit wel een redelijk systeem is toch? En dit is toch een 64-bits computer?

Mooie setup. Al vind ik de kast niet zo mooi. Maar dat is een kwestie van smaak. De Zalman Z9, zou ik voor gaan. In die prijs klasse.
CM Cooler master Advance II als je bereid bent wat meer geld uit te geven.

Edit: Je Hardeschrijf is ook wel aan de krappe kant. Zou toch voor 1TB gaan. Weet je zeker dat je ruim goed zit. Kost 15 euro meer...

Laatst bewerkt:
De case vind ik op zich niet lelijk. Eerst zou ik voor de Sharkoon Vaya Value (Wit met een blauwe frontfan) gaan maar toen zag ik de Aerocool VS-4 Windows. Ik vind dit wel een leuke kast omdat hij iets weg heeft van een Predator/Alien pc. Als je een mooie soortelijke Case met een zijraam voor dezelfde prijs of goedkoper kan vinden hoor ik het graag.

De harde schijf is wat mij betreft genoeg. Ik ga niet elke game die er is er opzetten. En misschien dat ik later nog een extra schijf erbij koop van 1TB. Want mijn limiet is echt op z'n max €820.

Ik heb besloten om nog 10 euro er bij te doen van mijn zakgeld. Als ik dit doe heb ik genoeg voor een andere case. Daarom heb ik wat ik zelf denk een prachtige case voor gekozen (Omdat hij gewoon mooi is, en omdat de kleur een klein beetje past bij de videokaart). Ik heb nu gekozen voor de AeroCool PGS B Series XPredator X1 Devil Red Edition.
Hier de link: Klik

Laatst bewerkt:
Nee, ik heb had al gekeken naar de Aerocool X series maar ik vond het wat overdreven om zo'n grote X over je hele case heen te hebben. Maar alsnog bedankt voor je moeite :).

Iemand nog een verbetering? Anders koop ik hem denk ik hoe hij nu is.

@casper een chase is een jacht :P het is case...

@evertW pc is goed persoonlijk zou ik voorkeur geven aan de i5 3350p/i5 3230 maar dan zul je een klein beetje moeten bezuinigen op de kast en andere componenten

@firest0rm Ik hou hem liever zo. Ik vind de kast zo erg mooi namelijk en de processor die ik nu heb heeft wat meer GHz.

GHz kun je niet 1 op 1 vergelijken hey... de i5 doet het beter op lagere kloksnelheden dan die fx6000 cpu

beetje zoals een stoom trein en een diezel trein
ze gaan even hard alleen de diezel kan veel meer tegelijk trekken

Oké, dat wist ik niet. Toch kies ik denk voor de FX6100 want ik heb een paar filmpjes op youtube gezien waarin ze bf3 op ultra spelen met soorgelijke componenten zonder ook maar een beetje lag te krijgen.

Ik heb nog eventjes rondgekeken door het opzetje hoe hij nu is. Ik kwam er achter dat er veel negatieve reacties zijn op het moederbord en dat hij vaak vastloopt. Daarom ben ik uitgekomen bij de BioStar TA970. Inclusief dat moederbord kom ik hier op uit:Klik. Maar mijn vraag is dus of dit een goed moederbord is en of alles dan nog wel past. Ik heb nog ongeveer een maand om deze opstelling te veranderen totdat ik hem ga bestellen. Ik ga Windows 8 installeren en op de site van BioStar staat dat dit moederbord dat ondersteund.

Laatst bewerkt:
En als ik dit bestel ben ik niet van plan te gaan overclocken, want meestal gaat alles bij mij fout als ik zoiets probeer.

@Evert, zou dat moederbord absoluut niet bestellen, ik zou voor zo'n belangrijk onderdeel als het moederbord echt beperken tot de merken ASUS, MSi, AsRock of Gigabyte.

Ik verhoog men budget ietsjes en denk dat ik de ASRock 970 Extreme3 neem. Deze heeft volgens mij geen last van freezes.

Hallo, ben ik weer. Ik heb hem nog niet besteld ivb met het wachten tot ik jarig ben. Over 2 weken ben ik van plan hem te bestellen maar door onderdelen die pas langer dan 10 dagen geleverd kunnen worden heb ik hem aangepast. Ik heb nu dit: Klikkerdeklikklikklik. Mijn vraag is dus wederom of dit nog perfect met elkaar functioneerd.

Het geheugen heeft waterkoeling aansluitingen, wat mij totaal overbodig lijkt? Ook het moederbord is wat aan de dure kant. Heb er een moederbord ingegooid van het tweakers bestbuy guide. Me6 6x sata 600 aansluitingen die in een Raid opstelling kunnen.
Ook met een AMD 970 chip. De processor veranderd in een FX 6300 voor die 8 euro meer presteert het echt veel beter. Voeding heeft nu 20 wat extra speling en is nog goedkoper ook :P
Ook miste je een goede third party processor koeler. Die er nu in zit. Voor het zelfde geld als jouw systeem.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B428156%5D=1&product%5B576423%5D=1&product%5B561034%5D=1&product%5B552064%5D=1&product%5B438807%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B512937%5D=1&product%5B603801%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B280640%5D=1

Vergelijking processor: http://cpuboss.com/cpus/AMD-FX-6300-vs-AMD-FX-6100

Kan hij ook zo: Klik? Zo heeft hij namelijk ook een FX-6300, en ik vind Corsair een goed merk voor RAM omdat er bijna alleen maar goede reacties over zijn. Ik ben het met je eens dat het moederbord beter zal functioneren. Dit scherm is ook goedkoper dan die van Samsung en heeft iets betere specs. Alleen de voeding twijfel ik nog over.

De voeding is goed. Had de voeding van XFX erin gedaan, omdat deze het meeste voor komt ;)
Wel zou ik een third party processor koeler nemen. Nu je toch AMD hebt en een FX6000+ variant (1 van de best overclockbare processors). Je kan hem dan automatisch laten overklokken door het moederbord van MSI, waar geen consequenties aan verbonden zijn mits je een andere processor koeler hebt.

Je kan tot wel 15% winst snelheid halen. Het is erg simpel om te doen een instelling in de bios verander je. Je wacht 20 seconden en hebt de begrenzing van je processor eraf gehaald ;)
Hoe auto OC?: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1004/msi_790fx_gd70_ocstuff.jpg

Toch zou je ergens op moeten bezuinigen, wat ik bij jou op het gekozen geheugen had gedaan. Omdat Kingston niet ver onder Corsair geheugen zit en zelfs gelijk is. Het beeldscherm van Asus is ook niks mis mee (23,6) Full HD.
Maar als je toch in een beeldscherm wilt van de prijsklasse waar je nu inzit kan je beter voor een IPS schermpje gaan: http://tweakers.net/pricewatch/315805/lg-ips237l-zwart/specificaties/

Desnoods bestel je je beeldscherm apart bij een andere winkel, om kosten te besparen of haal je hem bij een Mediamarkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan