vraag over site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunica

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
261
Beste Pc helpers,
ik heb wellicht een eenvoudige vraag maar ik weet er zelf geen goed antwoord op.Ik heb sinds enige tijd een deels zelf gemaakte groene site (over de natuur dus).Op die site staan talloze foto's,wetenswaardigheden, een forum ,adressen en een gastenboek.De site is zeer makkelijk voor bezoekers te vinden in Google en andere zekmachines en daar is hij ook bij aangemeld.Nu zou ik graag wat reclame voor mijn site willen maken en ook dat men wat zou schrijven in mijn gastenboek.Reclame via Marktplaats en dergelijke sites heeft nauwelijks zin en zeker wordt er dan nooit wat in mijn gastenboek geschreven.Ook in de krant een advertentie zetten werkt ook niet en ook niet een briefje bij AH of soortgelijke winkels werkt ook niet.Heeft er iemand tips of adviezen hoe ik het beste reclame voor mijn groene site zou kunnen maken?Ik denk, maar dat weet ik dus absoluut niet zeker, dat het niet verstandig is om hier mijn site te noemen i.v.m spyware,virussen enz enz.Verder is men niet verplicht zich te registreren op mijn site,kennelijk hebben veel mensen daar een hekel aan.Wie geeft mij advies hier over? Bijvoorbaat mijn dank.Groet Tunica/Sjaak
 
kijk als jij je site al niet durft te noemen omdat je bang bent voor virussen en dergelijke dan vraag ik mij af waarom je een site hebt gemaakt.
Zo kom je natuurlijk nooit aan reclame......
Maar reclame maken...dat kan bij Helpmij.nl
een banner voor 1 maand in rotatie op ons forum kost je 200 euro....
 
site

Ja u heeft gelijk,ik had daar niet aangedacht,200 euro vind ik wel een zeer hoog bedrag voor een mand,tenslotte hoef ik er niet van te leven.Maar begrijp ik het dan wel goed dat ik in ieder geval mijn site hier wel mag noemen?
Vriendelijke groet Tunica/Sjaak
 
ja hoor je mag rustig een keer je site noemen en in je profiel kun je het standaard plaatsen.
En 200 euro is niet overdreven veel hoor er zijn wel 2.000.000 hits per dag.....
 
Sjaak, zoek eens met google naar "SEO" of "zoekmachine optimalisatie".
Dan vind je allerlei tips om je website beter gevonden te laten worden op het internet.
Ook werkt het in je voordeel als jouw link op zoveel mogelijk gerelateerde websites genoemd wordt. Digitale reclame dus.
 
site

Hallo Puppie,Bedankt voor uw moeite maar dit is toch duidelijk te moeilijk voor mij.Vriendelijke groet Tunica/Sjaak
 
site

Hallie Puppie,
Sorry ik vergeet nog wat: Ik heb inderdaad mijn profiel aangepast en daar dus ook mijn site gemeld (www.semiarundinaria.nl).Vriendelijke groet tunica/Sjaak
PS: het zou leuk zijn als u wilt kijken op mijn site en misschien wat wilt schrijven in het gastenboek (graag niet via de link Contact).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de site eens bekeken en als je wilt dat mensen in het gastenboek gaan schrijven zal die in elk geval beter te vinden moeten maken, alleen op de pagina 'informatie' staat een linkje ergens tussen tekst, dat is niet een opvallende plaats.
Verder viel het me op dat op de foto pagina's je gebruikt maakt van terug geschaalde foto's (d.w.z. foto is 800×600 pixels maar je laat hem zien als 200×150) dit komt de laadtijd van pagina's niet te goede (b.v. bijna 30 seconden voor Heem en natuurtuinen)

Wat betreft 'makkelijker gevonden worden' kijk eens bij Google zelf, die hebben pagina's vol informatie hoe je je ranking kan verbeteren.
 
Hier nog wat beginnerstips:

- Kies een andere naam voor je site, Semiarundinaria betekent "bamboe", en ik zie oppervlakkig gezien geen enkele link tussen een dergelijk lastige naam en de inhoud van je site. Bekendheid begint al met een naam die makkelijk te onthouden is, en die duidelijk je hoofdonderwerp weergeeft.

- Je galleries zijn traag, aanvankelijk gebruik je netjes kleine thumbnails van 7000 bytes, maar halverwege zijn je thumbnails opeens meer dan een megabyte groot!

- Om vlot te navigeren moet je hoofdmenu altijd bereikbaar blijven.
 
site

Geachte Arctic Joe,
Bedankt weer voor uw reactie.Ik heb geen idee wat Thumbnails zijn kunt u mij dat op een eenvoudige manier uitleggen?En hoe kan ik zelf zien dat die thumbnails 7000 groot zijn en groter en wat zijn galleries? Sorry voor mijn eventuele domme vragen.Groet Tunica/ Sjaak
 
Vraagje over site

Ik heb ook eens je site bekeken en geprobeerd om je gastboek te tekenen. Werkt echter niet goed. Je zegt dat je niet moet aanmelden, maar wel een code intikken en dan krijg je onherroepelijk een foutmelding. Niet verwonderkijk dat ik dan ook maar twee berichten zie staan. En volgens mij is dit geen echt gastenboek. Toch een leuke site hoor. Doe zo voort.
Mvg,
Jean-Michel
 
Tja..............

geen doctype
geen metatags voor zoekwoorden
geen matatags voor inhoud

rottige achtergrond (zet tekst in een tabel of div met lichte achtergrond
omdat het achtergrondplaatje nu storend is, ivm leesbaarheid)

tekst is gecentreerd, leest niet lekker
geen lettertype aangegeven (Times Roman leest niet prettig, verdana is beter)

Testen code:
Gooi je pagina's eens in
http://validator.w3.org/

Gevonden worden:
  1. maak een verhaaltje voor iedere pagina: gebruik kernwoord uit dit verhaaltje in de matatag.
  2. meldt je site aan via vinden.nl
  3. geef een plaatje een alt mee
HTML:
images/0106-parken/Valkhof-01.JPG">
images/0106-parken/Valkhof-01.JPG" alt="valkhof">

Meldt je site aan via www.vinden.nl


:cool:
 
Laatst bewerkt:
site

Hallo Jeanmi,
Ik heb inderdaad gezegd niet aanmelden,ik heb me daarmee vergist,dit moet zijn niet registreren.Om wat in mijn gastenboek te zetten zijn er 2 manieren voor.Dit zijn ze: Klik op het groene forum
Klik op New topic
Vul een gebruiksnaam
Vul achter Onderwerp het onderwerp in
Schrijf de bevestigingscode over die je ziet staan
Vul je bericht in wat je wilt schrijven
Klik op Bevestig

Manier 2: Open mijn site
Klik op Inhoudsopgave
Klik op Informatie
Klik op Gastenboek
Klik op New Topic
Vul achter Onderwerp het onderwerp in
Vul het bericht in wat je wilt schrijven Klik op Bevestig


Manier nummer 2 is misschien makkelijker en in ieder geval minder handelingen.Ik hoop dat u nog een poging wil wagen en verblijf met vriendelijke groet.Tunica/Sjaak
 
Geachte Arctic Joe,
Bedankt weer voor uw reactie.Ik heb geen idee wat Thumbnails zijn kunt u mij dat op een eenvoudige manier uitleggen?En hoe kan ik zelf zien dat die thumbnails 7000 groot zijn en groter en wat zijn galleries? Sorry voor mijn eventuele domme vragen.Groet Tunica/ Sjaak
Thumbnails zijn de kleine voorbeelden van je foto's, als je daar op klikt opent de foto op ware grootte. Elke foto die je op je site zet die staat er dus in twee resoluties op: eentje sterk verkleind voor de thumbnail en eentje in een hogere resolutie. Zoals het nu is lijkt het erop alsof de foto's rechtstreeks uit de camera op de site gekwakt zijn. Dat is een enorme verspilling van dataverkeer en kost je veel snelheid om pagina's te laden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan