vraag over switch,router,hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Kan iemand mij uitleggen wat juist het verschil ie tussen deze 3?Een vriendin van mijn vrouw heeft mij om hulp gevraagd.Ik ben bij haar thuis geweest omdat ze niet meer op internet geraakte.ze heeft een modem en dan een toestelletje waarop de volgende gegevens:SMC EZ switch10/100 SMC-EZ6505TX en als ik dat er tussenuit haal en ik steek de modem in de eerste pc heeft deze internet. steek ik de modem daarna in de 2de pc heeft deze ook internet dus ik ga ervan uit dat de SMC stuk is. Wat ik echter niet begrijp is of dit nu een switch,router of hub is.als het toestel is aangesloten kunnen beide pc's onafhankelijk van elkaar op internet en ze maken ook gebruik van 1 printer die gedeeld staat.wie geeft mij wat uitleg?alvast bedankt

Het is inderdaad verwarrend en als je een niet te technische uitleg wilt dan is het zelfs ongeveer hetzelfde.

Echter een router (router/switch) is geconfigureerd om 2 verschillende netwerken te verbinden. Bijvoorbeeld je hebt thuis een paar PC's wordt LAN (Local Area Network) genoemd. Daarbuiten heb je internet of WAN (Wide Area Network).

De router zorgt er dus voor dat het internet wordt verbonden met je PC'tjes thuis.

Mijn eerste reaktie is dat de router/switch niet noodzakelijk defect is. Ik denk eerder dat het niet goed geconfigureerd is. Hiervoor is het wel handig als je een beschrijving van de router/switch hebt.

Laatst bewerkt:
de beschrijving staat in mijn eerste toppic zie regel SMC......
achteraan vind ik het plaatje met deze uitleg:this device complieswith part 15 of fcc rules.operation is subject to the following two conditions.1:this device may not cause hamful interference,and 2:this device must accept any interference received,including interference that may cause undesired operation. en dat is al wat ik over dit toestelletje kan zeggen.Wat de configuratie betreft denk ik dat alles wel juist is want het heeft dus altijd gewerkt tot over 3 dagen.

Het interference verhaal is een waarschuwing voor 'overspraak', zeg maar storing op de lijn.

Als je de PC rechtstreeks in het modem steekt wat is dan de IP configuratie?

Je kunt dat controleren door op <start> <uitvoeren> te klikken, cmd in te typen gevolgd door <enter> je krijgt dan een dosbox (zwart venstertje) in dat venstertje type je 'IPCONFIG /ALL' wat zie je dan allemaal?

Als je de switch er tussen doet wat zie je dan als je hetzelfde doet als hierboven?

Zijn er controlle ledjes op de router? En wat geven die aan?

Met beschrijving van de router/switch bedoel ik trouwens een handleiding over hoe je de configuratie van de switch kunt bekijken of aanpassen. Die zul je namelijk wel nodig hebben om de switch te kunnen controleren. Je moet zeker weten of die goed is geconfigureerd ook al was dat 3 dagen geleden nog wel het geval.

Laatst bewerkt:
Ik zal in het weekeind nog eens tot bij haar rijden en uittesten wat jij allemaal bedoeld.
Ik laat het dan wel weten.alvast bedankt voor de info tot nu toe.De controlelampjes op de switch branden niet meer en voordien wel daarom denk ik dat hij stuk is.

vandaag bij de vriendin van mijn vrouw geweest met een nieuwe switch en het probleem was onmiddelijk opgelost dus zal de vorige switch het toch begeven hebben.eind goed al goed zou ik zeggen.Blij dat ik haar heb kunnen helpen.iedereen bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan