Vraag over Thread pool tcp server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is het voordeel van delegates, die kunnen altijd aangeroepen worden in de context waarin ze gedefineerd zijn en heb je dus geen check nodig op InvokeRequired.

Overigens is dat dus wel laks van MS. Zij hebben immers hun basis-objecten niet thread-safe gemaakt. Ik begrijp dat ze anders al hun legacy programma's ook zouden moeten herschrijven, maar alleen een compilererror geven en zeggen dat je het dan maar zelf uit moet zoeken is ook niet vriendelijk :p . Ik bedoel, de compiler kan in principe de delegate zo voor je schrijven.

Als "preferred" optie geven ze ook nog eens de "background worker" oplossing. Sorry, maar dat vind ik dus helemaal ranzig. Een lege backgroundworker schrijven die in een aparte thread weer draaid, daar de completion callback event van misbruiken (naar de main form) om de output van je originele thread door te geven. Bovendien werkt dit alleen als een form de invoker is. Als je vanaf een event draaid in een andere thread kan dit niet eens. Anyway, weer genoeg afgegeven.

Voorbeelden op internet zijn prachtig, zolang je inderdaad in het achterhoofd blijft houden in welke context het voorbeeld gegeven wordt. Ik doe het ook wel eens op helpmij. Geef ik een antwoord wat alleen correct is in de context van de originele vraag, maar niet algemeen toepasbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan