Vraag over upgrade: Fysiek geheugen, processor of moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer105

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo Lezer,

De pc die ik tegenwoordig gebruik is 3 jaar oud.

wat specs:

Moederbord : MSI P4M890M3-V (MS-7255)
Chipset : VIA P4M900
Processor : Intel Pentium D 925 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen :1024 MB (1 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600 GT
Harde Schijf : ST3160815AS (160 GB)
Harde Schijf : ST3500830AS (500 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H42N ATA Device
Monitor Type : LG Electronics W2243 - 22 inches
Netwerkkaart : VT82C570 MV IDE Controller VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Basic Home Editie 6.00.6002 Service Pack 2
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 4.5

Nu is mijn computer in principe prima.

Ik kan 1080p files kijken, vij moderne games redelijk smooth spelen, etc.

Mijn probleem is dat hij voor mijn gevoel iets te langzaam gaat.Ik wil een snellere pc.
Een blu ray als Planet Earth hapert enorm en bij een spel als Modern Warfare gaat ie niet altijd heel erg smooth. Ook de 1920x1080 resolutie is in nieuwere games niet altijd even fijn.

Mijn vraag is nu.. Moet ik mijn RAM geheugen wat bijschaven(ik zat te denken aan de 3 to 5 gb) of moet ik een nieuwe procesor of nieuw moederbord aanschaffen?

Ik weet namelijk niet als ik alleen fysiek geheugen toevoeg of de pc ook de HD dingen en games beter laat opereren?

Bij voorbaat alvast dank!
Peter Meijers

Welkom op Helpmij.nl....

Met je geheugen zit je idd aan de lage kant.Bijprikken is een optie.
Maar als ik zo naar de specs van het bordje kijk is het een bordje met beperkingen naar huidige maatstaven.
Zo kan je op dit bord maar naar max 2gb geheugen.Is de processor ondersteuning ook niet je van het(Pentium 4, Pentium 4 Extreme Edition, Celeron D, Pentium D, Core 2 Duo)En de mogelijkheden van een 9600 is ook al over.

Wellicht om na te denken over een wat grotere upgrade...;)

De enige upgrades die ik ooit adviseer zijn een andere/grotere harde schijf indien nodig, en daarnaast kan wat meer geheugen geen kwaad. In jouw geval een reepje van 2 GB bij prikken. Meer dan 4 heeft overigens geen zin in combinatie met je Windows versie.

Wil je meer upgraden dan zit je al gauw aan de prijs van een nieuw systeem.

frankwannet. dnak. ik typte weer eens sneller dan ik lees. Max. 1gb bij prikken dus.

Dank jullie wel!

dus jullie stelen een upgrade van een nieuw moederbord en processor voor?

edit: en waar zou ik me dan op moeten letten? Kan ik een aardig nieuw systeem krijgen met een budget van 100 euro per onderdeel?

Laatst bewerkt:
Hoi...

Aanpassing van geheugen en een goede videokaart zal al een stap voorwaarts zijn.

Ik dacht dat ik een vrij aardige videokaart al had.

Maar bedankt!!

wilde tog nog eens mn pc een grote upgrade geven ten aanzien van processor moederbord en fysiek geheugen

Is het dan niet verstandiger om dit systeem te verkopen(evt de losse onderdelen die je kwijt wilt)en dan iets kopen waarbij je echt kan zeggen...waaauw

tis maar een idee..;)

en waarmee duid je dan op bij: en dan iets kopen waarbij je echt kan zeggen...waaauw

een nieuwe pc of grote upgrade?

Aan jou die keuze....

Een nieuwe pc kan je je scherm behouden.
Bij grotere upgrade behoudt je je scherm,schijven,kast dvd speler etc.
Heb je alleen een nieuw bord,processor,geheugen en videokaart nodig.(evt een voeding)

Mja k moet er nog wel ff over nadenken :p

Maar k denk wel dat ik voor een de update kies in termijnen. om te beginnen met t moederbord, de processor en t fysiek geheugen

thank you!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan