• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over Userforms en Listboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbergie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een retourlijst aan het maken waarin wij retouren van klanten kunnen aanmelden zodat wij netjes in een lijstje hebben staan welke retouren er momenteel nog lopen.
Wij hebben van ieder product al wat data zie:
Knipsel.PNG
Dit halen wij uit ons inboeksysteem door middel van een Query Maar die heb ik voor nu even eruit gehaald.

Ook heb ik het Userform al ontworpen:
Knipsel1.PNG
Het idee is dat ik in het Userform een serienummer intyp. Vervolgens wordt het juiste product opgezocht en worden met die data de velden: UnitID, Factuurnummer, Merk, Model automatisch ingevuld met de data die we al hebben.
Hierna wordt in het veld Datum en Tijd de datum van vandaag ingevuld en vervolgens kan je zelf nog een opmerking invullen. Wanneer je dan vervolgens op de knop Retour aanmelden drukt wordt al deze data in een tabel gezet op blad: 'Retouren klant'. De Listbox die ernaast staat wil ik gebruiken om de retouren te weergeven zodat we snel kunnen zien welke retouren we recent hebben aangemeld.

Uiteindelijk wil ik de retouren ook weer kunnen afmelden met het serienummer zodat ze ook uit het lijstje weggaan.

Kunnen jullie mij tips geven waar te beginnen en hoe dit aan te pakken?

Bijlagen

Voorbeeldje onder knop "Retour klant aanmelden"
2 manieren:

Via aanklikken in de Listbox of via Combobox. Ik heb 1 kolom even geruild met een andere kolom in je tabel.

Bijlagen

Super bedankt hier ben ik al heel erg mee geholpen. ik ga zelf nog even kijken hoe ik de rest kan afmaken en dan zal ik hem met jullie delen;)

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 ListBox1.List = Sheets(1).ListObjects(1).DataBodyRange.Value
 ComboBox1.List = ListBox1.List
End Sub

Ik ben al aardig ver met het bestand, het enigste waar ik nog tegenaan loop is het retour afmelden. Ik heb een Userform gemaakt met daarin een Combobox. Nou wil ik daar het serienummer in kunnen typen en zodra ik op een knop druk gaat hij zoeken in Blad2 en Blad3 naar de rij die dat Serienummer bevat. Deze rij moet hij selecteren en vervolgens knippen en plakken op Blad 4 naar de eerst volgende lege cel. Hebben jullie een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Deze rij moet hij selecteren en vervolgens knippen en plakken op Blad 4 naar de eerst volgende lege cel. Hebben jullie een idee hoe ik dit aan kan pakken?

Ja, zo niet.
Verwijder geen records uit de database, maar markeer ze als afgehandeld in de kolom die je daarvoro hebt gereserveerd.
Excel heeft voldoende sorteer- en filtercapaciteit om alleen de lopende records te tonen.
Verwijderen van historie, of afsplitsen van historische gegevens (zie de kindertoeslagenaffaire) is nooit een goed idee.
Voorlopig ben je nog niet toe aan het maximale aantal records dat een werkblad kan bevatten.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad veel makkelijker bedankt voor de tip ik ga er mee aan de slag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan