Vraag over versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's een leuk dingetje, maar niet voor jouw toepassing.
Even sparen is een goed idee.
Vaak worden die Behringers door zowel consumenten als Pro's gebruikt. Wat je dan ook regelmatig ziet, is dat je ze met XLR, jack en cinch aan kunt sluiten.

Maar jij woont niet zover van die zaak in Duitsland af, dus ga naar die site, abonneer je op hun nieuwsbrief en dan krijg je om de zoveel tijd hun aanbiedingen in de brievenbus.
Zodra je wat leuks ziet, haal je hem daar op, scheelt erg veel geld.

Laatst bewerkt:
ik zou de versterkers en speakers de eerste tijd wel kunnen gebruiken zonder compressor/limiter?

staan trouwens ook wel wat tweedehandse behringers op marktplaats.nl...
maar misschien is het beter om nieuw te kopen ofniet?

Tweede hands gaat prima hoor.
Erg veel stuk gaat er niet aan zo'n ding.
Wel even checken of plug-ingangen het allemaal doen, dus het liefst even werkend bekijken en beluisteren.
Voordeel van nieuw is de garantie en de manual en service natuurlijk.

En natuurlijk kun je zonder limiters draaien, maar je moet dan wel extra voorxzichtig omspringen met het volume.

dan ga ik met oog op de toekomst toch maar een nieuwe limiter aanschaffen, niet direct maar wel rondom januari, ik moet trouwens toch nog een klein mengpaneeltje erbij hebben kan dan ook mooi direct ff ;)

in ieder geval harstikke bedankt voor je hulp en tijd!

Mooi, dan begint het wat te worden.
Die maakt Behringer ook.
Leuk mixertje en ga dan voor een compressor/limiter.
Dan houdt je de pieken in bedwang en het mixt veel lekkerder omdat je niet veel last hebt van grote volume verschillen.
Als je tips nodig hebt, stuur je maar een mailtje.

Hoe zit het dan met een beschermfunctie op de versterkers?

Wat bedoel je daarmee?

Over het algemeen zit er een thermische beveiliging o.i.d. op eindversterkers die ervoor zorgen dat de boel niet doorbrand.
Maar dan ben je het wel heel gek aan het maken en zie je de boel al enige tijd in het rood denderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan