Vraag over Vista partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryll

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2004
Berichten
6
Ik heb een vraagje en ik hop dat iemand kan helpen. Ik heb een harde schijf met in totaal zo'n 140GB schijfruimte. Nu wil ik een partitie maken waardoor ik 40GB overhoudt voor de schijf waar windows vista op zit en 100GB voor data. Als ik via schijfbeheer in vista mijn c volume wil verkleinen zodat er ruimte is voor een nieuwe partitie, laat hij maar toe dat de volume met 40GB verkleint wordt: oftewel, maar 40GB voor een nieuwe partitie ipv de 100 die ik wil. Nu vraag ik me af hoe het komt dat vista dus kennelijk zelf 100gb nodig heeft voor de c schijf waar vista op staat en waarom dit niet aan te passen is. Heeft iemand tips/links hoe ik hier iets aan kan doen? veel dank!

voor
partitieyy2.jpg


na
partitienary7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Indien je hibernation ( slaapstand ), systeemherstel uitzet en het wisselbestand op een vaste waarde zet, reboot, dan kun je de schijf tot 40gig verkleinen.

Ook kun je dat met een 3e partytool doen, met Gparted, die iso als image branden en ermee opstarten.
 
Indien je hibernation ( slaapstand ), systeemherstel uitzet en het wisselbestand op een vaste waarde zet, reboot, dan kun je de schijf tot 40gig verkleinen.

Ook kun je dat met een 3e partytool doen, met Gparted, die iso als image branden en ermee opstarten.

Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik slaapstand en systeemherstel wel wil behouden als functie. Ik weet alleen helemaal niks van het wisselbestand en wat de mogelijke gevolgen zijn als ik dat op een vaste waarde zet... en sowieso hoe ik het wisselbestand op een vaste waard zet. Hoe doe ik dat?
 
Partitiets aanmaken is normaal gesproken heel simpel met PARTITION MAGIC te maken
 
Hoi !

@pacoa: zover ik weet werkt PM (nog) niet onder Vista; ik gebruik Acronis Disk Director.

@T.S. : Rechtsklikken op Computer - geavanceerde systeeminstellingen - geavanceerd .

Onder Prestatie's - instellingen-geavanceerd.

Hier kun je het virtueel geheugen instellen !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan