Vraag over Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

appiea

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
22
Hallo

Mijn probleem is dat de cd rom het niet doet, ik wil XP er af halen en helemaal opnieuw instal. Ik heb wel floppys van windows 95 & 98, maar daar gaat het niet mee. Wie o Wie kan mijn helpen???
 
Wat doet je CD Rom niet? Is hij beschadigd?
Je kan met een opstartflop wel formateren maar je hebt natuurlijk altijd een correcte XP versie nodig.
 
Hoi

De cd rom is niet kapot, maar op de harde schrijf staat het er niet op En leest hij het niet, het is de XP die er bij deze computer hoor is origineel

met de floppys lukt het me niet op de format
 
Ik snap je geloof ik niet helemaal....CD Rom is goed maar op de harde schijf staat het er niet op?????

Is het geen herstel CD Rom? Of echt een XP CD Rom?
In het laatste geval zal je in de BIOS je opstartvolgorde moeten aanpassen zodat er eerst van CD Rom word opgestart en vervolgens kan je gaan formateren en instaleren. Over wat voor een PC hebben we het?
 
Hoi

Het gaat om Highscreen Vobis computer

en die wil ik leeg hebben, maar de cdrom is wel goed, (in andere computer gehad), maar op de harde schrijf staat GEEN D a= floppy C=harde schrijf.

Naar de letter D (of een andere letter) komt er niet in voor.
 
Okay, dus als ik het goed begrijp word je CD Rom station niet herkend.
 
Dan is dat duidelijk. Als je zeker weet dat alles goed is aangesloten en je CD Rom station niet kaduuk is kan je dit proberen;

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Komt van de site van Lucky fred.
 
Hoi bedank ik zal dat proberen, helaas moet nu weg)

Misschien kom ik er nog op terug

fijne zondag nog
 
Zou attent zijn als je laat weten hoe het verder gaat inderdaad.
 
Hoi

Hartelijk bedankt voor de hulp.

Het is me gelukt.

Alles draai weer erg bedankt

vr gr
Appie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan