• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag, overzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

WalterB

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo Helpmij-ers,

Mijn vriendin heeft een vraag over Excel. Ze wil graag elke maand een overzicht maken van klanten en facturen. Da's niet moeilijk zul je denken. Maar nu het volgende, ze wil graag aan het einde van het jaar alle bedragen van een klant optellen.

Bijvoorbeeld; Klant A heeft in januari een rekening van 10 Euro en in februari van 25 Euro. Hoe maak je nu een overzicht van het totaalbedrag voor klant A?

Zie ook de bijlage.

Namens mijn vriendin alvast hartelijk dank voor de medewerking!

gr.,

W!

Bijlagen

Ik neem aan dat de bedragen onder de kop Factuur moeten komen te staan. Als dat zo is:
=SOM.ALS(b2:b100;"12345";d2:d100)
Omdat eenzelfde achternaam meerdere keren kan voorkomen, kun je beter via het klantnummer optellen, dat behoort uniek te zijn.
BTW: Of die vraag nou van jou of je vriendin afkomstig is doet voor de oplossing niet terzake, vermelding daarvan hoeft dus niet.

Quote Fra:
BTW: Of die vraag nou van jou of je vriendin afkomstig is doet voor de oplossing niet terzake, vermelding daarvan hoeft dus niet.

Ik probeer de mensen een beetje enthousiast te maken.

Als je alleen dit vraagt; Bijvoorbeeld; Klant A heeft in januari een rekening van 10 Euro en in februari van 25 Euro. Hoe maak je nu een overzicht van het totaalbedrag voor klant A?

En verder niks klinkt ook zo bot.

Dus ik vind(!) je opmerking een beetje overbodig...

Nou, dat vind ik niet. Ik ken noch jou, noch jouw vriendin.
Ik vind het vooral belangrijk dat het probleem goed omschreven wordt en dat na de antwoorden wordt aangegeven of het probleem is opgelost.

Mijn sympathie ligt in deze volledig aan de kant van fra
Joop

Fra die reacties die jij nu hier geeft zijn dan net zo zinloos. (en maak je niet zo druk om niets) :)

Persoonlijk vind ik een inleiding wel prettig.

Maar dit is verder een welles nietes spelletje en daar gaat het bij helpmij niet om.

Op onderstaande berichten ga ik verder niet in!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Disturbed
Fra die reacties die jij nu hier geeft zijn dan net zo zinloos.
In mijn reacties zat wel de oplossing, die vind je dan kennelijk ook zinloos?
Als je een oplossing geeft lijkt het mij niet ongeoorloofd om ook op een andere opmerking van de vragensteller in te gaan.
Geplaatst door Disturbed
Persoonlijk vind ik een inleiding wel prettig.
Wat hebben lezers aan een inleiding waarin wordt vermeld dat het probleem van iemands vriendin afkomstig is? Ik zie niet in wat daar prettig aan is en evenmin zou ik niet weten waarom ik de vriendin van de vragensteller sympathieker zou moeten vinden dan de vragensteller zelf als ik geen van beide ken.
Ik weet niet of het hier het geval is, maar opmerkingen als bij deze vraag worden ook wel eens vermeld omdat een vragensteller niet graag toegeeft dat hij/zij zelf geen oplossing voor het probleem kan bedenken.

Ik blijf met mijn sympathie onverdeeld aan de kant van fra
Joop

En ik stel voor dat de discussie over wel of niet een inleiding in het chatgedeelte wordt gehouden. Dus alleen reageren als je een mogelijke oplossing voor het probleem hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat de oplossing van Fra niet werkt.

FF ontopic blijven dus! Dank u.

Misschien een idee voor het huisreglement van Helpmij.

Nog twee opties.

Hoi Walter,

Hierbij nog twee mogelijkheden.

De formule van Fra werkt perfect, maar biedt geen overzicht van de uitstaande facturen van elke klant.

Kijk maar wat je vriendin ermee kan.

Teun

Bijlagen

Bedankt Teun , ik zal er even naar kijken zodra ik wat meer tijd heb.

gr.,

W!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan