Vraag query

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessDude

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Beste forumgebruikers

Ik heb een vraag over Access. Hoe kan je een bepaald veld uitlijnen in een query? Via start => tekstopmaak, lukt het me niet.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet ;)

AccessDude

Open de query, selecteer met de rechter muisknop de kolom die je wilt uitlijnen (ik neem aan dat je de veldbreedte wilt aanpassen). Kies dan de optie "Veldbreedte" en dan heb je verschillende mogelijkheden: vaste breedte of bestpassend. Daarna de query opslaan.

Gr. Jan

Hallo Jan

Ik denk dat u mij verkeerd begrepen heeft. Ik bedoel dus echt uitlijnen (links uitlijnen, centreren, rechts uitlijnen of uitvullen).

AccessDude

Is niet helemaal waar wat chac vertelt: veld worden uitgelijnd op basis van hun veldinstelling. Datumvelden en getallen worden daarom rechts uitgelijnd en tekstvelden links. Door het aanpassen van de eigenschap (je kunt van een getal tekst maken) kun je de uitlijning dus beïnvloeden.
Overigens is het medicijn doorgaans rotter dan de kwaal, want waarom zou je dat überhaupt willen? Een goed gebouwde database werkt met formulieren. Een gebruiker heeft niks te zoeken in tabellen of queries. Dat ben ik dan weer wel volledig met gast0224 eens :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan