Vraag Snelheid Verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeyafca

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen verhuist. Nu zit het zo: in mijn oude huis had ik planet internet en downloade ik met nieuwsgroepen soms wel met 300 kb/s. nu zit ik dus hier in een nieuw huis met een nieuwe internetprovider( orange ) en nu is de snelheid maar hooguit 45 KB/s =S ik moet er wel bij zeggen dat er in totaal 4 computers op 1 router en livebox zijn aangesloten en mijn pc zit aan gesloten op de router met een ethernetkabel van 15 meter,dus misschien ligt het daaraan?? wie weet de oplossing?

M.v.g.

Joeyafca

Zijn die 4 computers dan ook aan met programma's die internet nodig hebben?

Je snelheid kan wel minder worden door een langere kabel maar zoveel is niet mogelijk, of er zit een fout in je kabel.... al een andere kabel geprobeerd (Computer verhuizen waar de router zit en daar aansluiten? wellicht heb je een laptop en die eerst aansluiten op de kabel waar je pc nu zit en daarna met een mini-kabel op je laptop en dan je snelheid testen!?)

Succes!!

De snelheid van je internetverbinding hangt van veel af, aantal hosts op die verbinding, lengte van de kabel, ruis, afstand tot het verdeelcentrum. De snelheid die je op papier mee krijgt is de theoretische snelheid onder ideale omstandigheden en dat wordt gewoon in de praktijk niet gehaald.

Ook handig om te kijken wat de snelheid is die orange belooft. Als dat al minder is wordt het een heel ander verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan