vraag stellen in een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

dondertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Hallo

Ik krijg geregeld een batch uit een database waarin gegevens van verschillende personen staan.
Voor iedere persoon moet ik een aantal lay-out technische handelingen doen. (in ms-word 2007)

voor een persoon heb ik de macro gemaakt. (ik moet dus de macro een aantal keren herhalen, dit doe ik nu dmv een toetscombinatie)
Nu wil ik de macro aanpassen. graag wil ik een schermpje met daarin een vraag "hoeveel personenen zijn het?"
Dit aantal zou dan de macro moeten uitvoeren.

Groet Elly

Om een macro een aantal maal te laten draaien, moet je een loop maken. Dat kan op een aantal manieren. Eerst moet je weten hoevaak de loop moet lopen; dat kun je doen met een Inputbox:

Code:
iLoop=Inputbox("Hoe vaak wil je de macro draaien?","Macro uitvoeren";3)

vraagt om een getal, en zet een standaardwaarde van 3 in het vraagvenster. Kun je uiteraard weghalen, of vervangen door een ander getal.

Vervolgens maak je de loop:

Code:
For i=1 to iLoop
    Hier de macro code
Next

En dat is het zo ongeveer...

macro loop

de regels heb ik gekopieerd, maar krijg een compileer fout

Ik ben een leek in macro's dus ik weet niet of er nog ergen een code ervoor of erachter moet

groetjes

Het kan zijn dat je bovenin het VBA venster een regel OPTION EXPLICIT hebt staan. Zo ja, dan moet de variabele iLoop eerst worden gedeclareerd. Dat doe je door als eerste regel onder de Private Sub het volgende te zetten:

Dim iLoop As Integer

Deze regel moet in ieder geval boven de eerste keer dat hij wordt gebruikt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan