vraag temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

franssen00

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo een vraagje zijn dit normale temperaturen mijn setup is

AMD AM2 Athlon64 X2 6000+
Gigabyte AM2 M57SLI-S4 nVidia DDR2 PCI-E
XFX GEFORCE PCI-E 8600GT 540Mhz 256Mb PCI-E
SEAGATE 500Gb S-ATA300 16Mb
Windows Vista Ultimate

Sorry, ik had CPU en GPU gechecked.... en dat was meer dan OK...

Die MCP is de "southbridge" en zou inderdaad wat koeler mogen [rond de 45 is acceptabel]... Heb je iets aan de koeling in de kast gewijzigd?

Nu is die MCP waarde "NIEUW" in Everest [en dan ook nog in een beta versie....] dus misschien "rammelt" dat allemaal nog een beetje.....

nee niets veranderd heb sinds gisteren nieuw moederbord en processor gekocht en gwn geplaatst met goede koeler

Als je je vinger op de southbridge legt, staat daar dan meteen een blaar op? [nee, zo hard gaat dat niet met 60 graden.....], ik bedoel... voelt dat ding echt "heet" aan?

De southbridge zit in de buurt van het slot voor de videokaart, meestal met een dik koelblokje erop [soms zelfs met een ventilatortje]

geen blaar maar is wel heel warm kan je niet lang je vinger ophouden is gwn een koelblokje
nu is die al 64 graden

Laatst bewerkt:
Je zult geen problemen krijgen zolang hij onder de 75 graden blijft.....
Zit het moederboard nu in de kast? Want normaal gesproken "profiteert" de southbridge van de airflow, bijv. door casefans, in de kast... en daalt dan gauw een graad of 10 in temperatuur.....

Zit er een fan in de kast?

ja 1 fan maar de kast staat nu open gewoon
en de grafishe kaart is belast 61 a 63 graden

Laatst bewerkt:
De koeler zit normaal gesproken vast met een paar clipjes.... als je koelpasta [arctic silver, o.i.d.] in huis hebt, kun je het ding even verwijderen en kijken of men de pasta bij de montage niet vergeten is..... of er teveel op gedaan heeft.... [beide heeft een negatief effect]... als de kast open is kun je er ook even met een haardroger op blazen [in de koude stand] om te zien of koeling echt helpt..... of dat Everest een "fake" waarde aangeeft...

Die grafische kaart kan tot 127 graden zonder problemen.... en 60 bij belasting is prachtig! Normaal loopt dat bij games o.i.d op tot 80-90...... is heel normaal...

Laatst bewerkt:
ik heb hem zelf geplaatst thuis de cpu koeler en zit gwn normaal koelpasta op niet teveel gwn normaal is gwn een koeler met nog ijzeren buisjes op voor extra koeling

Niet de CPU koeler, maar het koelblokje op de Southbridge bedoelde ik....
Maar ik denk niet dat daar een probleem met koelpasta is... ik realiseerde me zojuist dat die koelblokjes al "kant en klaar" met een filmpje koelpasta van de lopende band komen... dus dat zou moeten kloppen....

Kun je de "truc" met de haardroger [of misschien heb je nog ergens een losse fan liggen die je even aan een molex stekkertje knoopt] doen...? Blazen op de southbridge.. niet op de CPU...

ja is kant en klaar en de cpu koeler zat al koelpasta op de koeler vanonder
ik zal proberen met haardroger en kijken dan dat die zakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan